Eesti adventkoguduse laste- ja noorteorkester käis Soomes kontsertreisil

Avaldatud 27.8.2014, autor Ly Kaasik

21.–23. augustil toimus adventkoguduse laste- ja noorteorkestri väljasõit Soome. Sellest võttis osa 31 inimest, neist 20 orkestrandid.

Laste- ja noorteorkester on tegelikult alguse saanud Tallinnas, Raeli Florea eestvedamisel, aga kahe tegutsemisaasta jooksul on sellega liitunud pillimängijaid üle terve Eesti. Varem on orkester esinenud mitmel pool Eestis ning selle aasta kevadel käis Hans Soosaar välja mõtte minna kontsertreisile Soome. Tema oli ka reisi peakorraldaja.

Sõitu alustasime neljapäeva lõunal Tallinnast ja Helsingisse jõudes võtsime suuna otse kesklinna, Esplanaadi parki, kus andsime väikese välikontserdi. Publikut hakkas kogunema juba siis, kui orkester ennast valmis seadis ja pille häälestas, ning kokku oli inimesi, kes kuulama jäid, vähemalt viiekümne ringis. Esinejatega kaasas olnud lapsevanemad rääkisid hiljem, et nii mõnigi kuulaja oli pillimängu väga kiitnud.

Öö veetsime ilusas vanas villas, mis kuulub Toivonlinna adventkoolile. Reede hommik algas lühikese kontserdiga adventkooli õpilastele ning seejärel läksime laevasõidule Turu saarestikku. Ekskursioon saarestikus ja piknik laeval oli kindlasti paljude jaoks päeva meeldejäävaim osa. Loodus oli väga ilus ning kuigi vahepeal tibutas vihma, oli ilm enamjaolt selge, nii et kõik soovijad võisid laevatekil kaunist vaadet nautida.

Pärast lõunat tutvusime pisut lähemalt Toivonlinna kooliga, giidideks Sanno ja Sandor Soosaar, kes Toivonlinna koolis õpivad. Reede õhtul andsime kooli aulas esimese täispika kontserdi oma reisi jooksul. Oma tänusõnades avaldas kooli rektor lootust, et meie eeskuju innustab ka Soome adventkoguduse lapsi rohkem pilli mängima ja et see väljasõit ei jää meie viimaseks Soomes käiguks.

Pärast kontserti, kui olime tagasi ööbimiskohas, üllatas Margit Peetson meid kõiki maiustuste ja armsate tänukaartidega.

Hingamispäev kujunes kogu nädalavahetuse kõige kiiremaks päevaks. Hommikul pakkisime oma asjad Toivonlinnas kokku ja sõitsime Turu Peeteli kirikusse, kus esinesime jumalateenistusel. Pärast lõunasööki suundusime Nummelasse, kus toimus meie viimane kontsert. Samas pidasid lapsed pikkade sõitude ajal kenasti vastu ja olid orkestris mängimise üle silmnähtavalt õnnelikud. Meele tegi rõõmsaks ka publiku positiivne tagasiside. Nii Turus kui Nummelas rääkisid kuulajad, et tahaksid meid veel teinegi kord Soomes näha.

Meie orkester jäi väljasõiduga samuti väga rahule. Õhtul laevaga koju sõites ütles mitu väikest orkestranti, et reis oleks võinud palju kauem kesta.

Suur aitäh Hansule, kes sellise põneva väljasõidu organiseeris, ning Raelile, kes orkestriga palju tööd tegi ja meile lood selgeks õpetas. Samuti suur tänu kõigile abilistele ja lapsevanematele, kes kaasas olid, eriti klaverisaatjatele Helerinile ja Aitale ning Marjule, kes viiulimängu ja lauluga kaasa aitas. Aitäh Theodorale, meie esimesele fännile, kes orkestriga reisile tuli. Ning eriline tänu loomulikult kõigile pillimängijatele. Teie olite need, kes selle väljasõidu nii ilusaks ja meeldejäävaks muutsite.

Aga kõige suurem aitäh Jumalale selle eest, et Ta meid kogu selle toreda nädalavahetuse jooksul hoidis ja aitas. Usun, et see väljasõit ei jää viimaseks, vaid Tema abiga võime niisuguseid toredaid üritusi veel palju korraldada.