Seitsmenda Päeva Adventistide Koguduse juhid teatasid, et kodukirikud on üks tõhusamaid meetodeid mittekristlastele Jeesusest rääkimiseks.
Kodukirik - kellegi kodu, kuhu inimesed kogunevad Piiblit lugema, palvetama ja olema osaduses. Selline kirik suudab maha kiskuda barjääre inimeste vahel ja kasvatab vaimulikult teistmoodi, kui traditsioonilises kirikus. See oli kahepäevalise Globaalmisjoni kohtumise teema, kui koguduse juhid kogunesid ülemaailmse Adventkoguduse peakontoris Silver Springis, Marylandis.
„Traditsioon on suurepärane, kuni see ei sega misjonitööd,“ ütles kohtumise eestvedaja, Adventmisjoni juht, Gary Krause.
„Viis, kuidas me „kirikut teeme“, võib kas aidata või takistada misjonitööd,“ ütles ta intervjuus. „Üks-viis-kõlbab-kõikidele lähenemine ei tööta erinevate kultuuride ja inimgruppide puhul.“
Umbes 85 adventkoguduse juhti - kaasaarvatud Peakonverentsi töölised, divisjonide presidendid, sekretärid, laekurid ja misjonitöö eksperdid kogunesid 3. ja 4. aprillil, et uurida koguduse piibellikke ja kultuurilisi külgi, et teha soovitusi juhtidele misjonitöö korraldamiseks. Koosolekul, mille teemaks oli „Koguduse õpetus ja misjon“, vaadeldi lähemalt, kuidas kodukirikud saaksid jõuda mittekristlasteni, kes moodustavad 69% kogu maailma rahvastikust. Osavõtjad hääletasid koosoleku lõpus kodukirikute loomise õppejuhendi koostamise poolt.
Kodukirikud on pärit Uuest Testamendist
Kodukiriku kontseptsioon on pärit Uue Testamendi ajast, kui varakristlased, kes olid sünagoogidest välja aetud, kohtusid kodudes, rääkis Gerson Santos, ülemaailmse adventkoguduse asesekretär.
See mudel kehtib ka tänapäeval, ütles Richard Elofer, Maailma Juutide ja Adventistide Sõpruse Keskuse juht.
Lugedes lõiku koguduse kaasasutaja Ellen White’i raamatust „Apostlite Teod“ leheküljelt 91 ütles ta: „Jeruusalemma koguduse mudel oli mõeldud olema eeskujuks teistele kogudustele nendes piirkondades, kus tõe sõnumiviijad alles võitsid inimesi Jumalale.“
Kõnelejad rääkisid, et kodukiriku mudelit on eriti oluline meeles pidada siis, kui traditsiooniline kogudus on kõigi suuremate mittekristlike religioonide ja ilmaliku ühiskonna silmis halvas valguses.
Negatiivne suhtumine on osades maailmaregioonides nii tugev, et kristliku kogudusega liituvad inimesed seisavad silmitsi väljaheitmisega nende perekondadest ja isegi võib lõppeda surmaga.
Lõuna-Aasia Religioonide Keskuse juht Clifmond Shameerudeen selgitas, et osades maailma paikades ei mõista mittekristlased, kuidas „kristlased teevad kirikut“, näiteks on probleemiks aukartuse teemad traditsioonilises kirikus.
Ilmalikul ühiskonnal on religioossete institutsioonide suhtes kahtlustav hoiak ning on oluline, et adventistid keskenduksid liikmete numbrite asemel jüngerlusele, rääkis Ilmalike Ühiskondade ja Postmodernistlike Uuringute Keskuse juht Kleber D. Gonçalves.
Kodukirikute eelised
Kodukirikud võivad pakkuda lahendusi paljudele probleemidele, rääkisid Gonçalves ja teised kõnelejad. Kodukirikud keskenduvad kirikus käimise asemel jüngrite tegemisele ja pakuvad turvalisust ja jätkusuutlikkust rohkem kui traditsioonilised kirikud.
„Kodukirikus on kerge arendada usklikega lähedast suhet ,“ rääkis üks kõneleja, kes palus anonüümsust, et kaitsta tema tööd 10/40 aknas. „Kodukirikutes on inimestel rohkem aega Piibli uurimiseks. Läbi selle näeme me positiivset muutust nende arusaamises Kristusest.“
Kodukiriku mudeleid testitakse praegu Londonis, Keenias ja Lähis-Idas.
Michael Ryan, kes on ülemaailmse adventkoguduse presidendi abi, näeb kodukirikute olulist rolli eriti suurlinnades, kus kinnisvara hinnad on kõrged. „Ma toetan täielikult kodukirikute kontseptsiooni ja arvan, et me peaksime linnadesse kodukirikuid looma,“ ütles ta.
Ta rõhutas, et adventistidel on siiski vaja tunda vajadust luua igat liiki uusi kogudusi.
Ehe ja siiras
Koosoleku juhataja, ülemaailmse advenkoguduse asepresident Artur A. Stele, kiitis kodukirikuid kui viisi toetada koguduse kasvu limiteeritud vahendite korral.
„Kui me oleme pühendunud iga üksikisiku kaasamisse, siis kogudus kasvab nii palju, et meil saavad kivid ja tellised otsa,“ ütles ta, viidates koguduse kõigi liikmete kaasatuse algatusele, mis julgustab igat koguduseliiget juhtima kedagi Kristuse juurde. „Meil ei saa kunagi olema piisavalt palju ehitisi kõigi meie koguduseliikmete jaoks.“
Euro-Aasia Divisjoni laekur Vladimir Tkachuk tuletas intervjuus meelde aega, kui asjaolud sundisid teda liituma kodukirikuga. Ta kasvas üles Nõukogude Liidus, kus adventistid olid sunnitud kohtuma kodukirikutes, ja käis koos oma emaga kodukirikus alates sellest ajast, kui ta oli 7-aastane.
„Kodukirik on nii ehe ja siiras,“ ütles Tkachuk. „Ma ei suuda ette kujutada kodukirikust midagi paremat kohas, kus meil ei tohi olla kogudusi.“
Kodukirikud on „hea võimalus ka seal, kus meil juba on traditsioonilised kirikud,“ ütles Krause.
„Kuigi tõde ei muutu, peab meie tõesõnumi jagamise viis olema paindlik ja ajakohane,“ ütles ta. „Ellen White ütleb, et Paulus muutis oma töömeetodit ja kujundas sõnumit vastavalt erinevatele asjaoludele ning ka meie peame samamoodi kujundama oma sõnumit kogudusest vastavalt asjaoludele.“