Sel kuul tähistab ülemaailmne adventkirik avalike suhete teenistuse 100. tegutsemisaastat. Saja aasta möödumine selle tööharu algatamisest tähistab jätkuvat vajadust ajakirjanike ja avalike suhete professionaalide järele kiriku keskustes üle terve maailma.
Kirikuametnikud tähistasid adventkiriku peakorteris USAs Baltimore Suni ajakirjaniku palkamist 1912. aastal, et rajada kiriku juurde pressibüroo. Sellega sai adventkirikust esimene protestantlik kirik, mille juurde organiseeriti ametlik avalike suhete programm.
Repoter Walter Burgan teenis pressibüroo juhina kuni oma surmani 1940. aastal. Pressibüroo arenes hiljem täna tegutsevaks kommunikatsiooni osakonnaks, millel on oma koht nii ülemaailmse kiriku kui ka piirkondlikes keskustes.
„Nii nagu need kirikuametnikud 100 aastat tagasi, peame ka meie tänapäeval hoidma silma peal viimastel kommunikatsiooni arengutel,“ ütles adventkiriku kommunikatsiooni osakonna juht Williams Costa kirikujuhtidest ja keskuse ametnikest koosnevale publikule.
„Paljudes maailma osades on meil professionaalseid inimesi, kes aitavad meie sõnumil jõuda laiema meediani. Kuid me suudame veelgi enam ja seda kõigil administratsiooni tasanditel. Kui me korraldame oma kommunikatsiooni efektiivselt, mõistab avalikkus meid paremini ja me oleme ka ülemaailmse kogukonnana siis ühtsem,“ ütles Costa.
19. jaanuaril toimnud tseremoonial tegi ajaloolane David Trim ülevaate adventkiriku kommunikatsiooni teenistusest. Kui kirik palkas Burgani, asetas see adventkiriku religioosse kommunikatsiooni esirinda.
„Teeme täna hästi, kui mõtleme tollasele otsusele, uurime, miks Burganit vajati, miks just tema palgati ning kuidas selle traditsiooni kestmine kiriku kõigis üksustes võib tugevdada meie ühtsust ja missiooni,“ ütles Trim.
Kommuniatsiooni osakonna juht J. R. Ferren töötas 1940-ndatel aastatel väsimatult, et veenda kirikujuhte palkama professionaalseid ala asjatundjaid ning 1956. aastal kirjutas tollane osakonna juht Howard B. Weeks raamatu „Läbimurre: avalike suhete käsiraamat teie kiriule“. Tegemist oli olulise usulise ühingu avalike suhete käsiraamatuga, mida kasutati laialdaselt kristlikes kirikutes.
„Kui sa tahad jõuda hispaania keelt kõneleva kogukonnani, pead palkama kellegi, kes räägib hispaania keelt. Sama käib ka teistsuguste tegevuste kohta – kui suunate oma sõnumi meediale, vajate inimesi, kes räägivad seda keelt ja mõistavad seda kultuuri,“ ütles ta.
Kiriku asepresident Ben Schoun, kes pidas koosoleku lõpupalve, innustas kirikujuhte integreerima oma püüdlusi. Pühendudes globaalsele kommunikatsioonile, tugevdame koguduse perekonda ja toetame adventlootuse levikut, ütles ta.