Tänavune üleilmne adventistide internetivõrgustiku konverents (Global Adventist Internet Network, GaiN) toimus 8.–12. aprillini Koreas Goyangis. Osales 40 riigist umbes 250 inimest, kes kõik töötavad seitsmenda päeva adventkoguduse meedia- ja kommunikatsioonivallas. Konverentsi korraldas koguduse peakonverentsi kommunikatsiooniosakond.
Osa GAiN-il osalenutest töötavad oma piirkonna kommunikatsioonijuhtidena, teised Hope Channel’is või Adventist World Radio’s, koguduse ametnikena, internetihaldurite või ajakirjanike, IT-spetsialistide ja tarkvaraarendajatena. Kõik tulid otsima ideid, soovitusi ja projekte, mis aitaksid neil töötada välja tõhusamaid võrgumisjoni viise, ütlesid organiseerijad.
Konverentsi moto oli „Ennekõike misjon. Edasi!” (“Mission First. Go Forward!”), programmis keskenduti internetievangelismile; ürituse eesmärk oli sõnastatud „kuidas leida inimesi, rajada suhteid ja viia nad ristimiseni”, nagu sõnas peakonverentsi kommunikatsioonijuht Williams Costa (pildil).
Kennedy Global asutaja ning tegevjuht Kurt Kennedy rääkis sellest, kuidas kaubamärgi jõud aitab ettevõttele väärtust anda. Peakonverentsi kommunikatsiooniosakonna asejuht Sam Neves väitis, et adventkoguduse bränd ei tohiks lubada vabadust, tervenemist ja lootust, vaid peaks aitama mõista Piiblit, mis viib nende asjadeni. „Jeesus on see, kes toob vabaduse, tervenemise ja lootuse,” selgitas ta.
Peakonverentsi kommunikatsiooniosakonna teine asejuht Brent Hardinge arutles adventist.org identiteediprojekti teemal. Ta näitas osalejatele viimase veebilehe versiooni tööpõhimõtete kujundust, selle paindlikkust ja variatiivsust. Ta rääkis erinevatest võimalustest ja funktsioonidest, kaasa arvatud näiteks piibliõppele registreerimine või kohaliku koguduse hõlpsam leidmine.
Online-evangelismi keskuse direktor David Sharpe rääkis otsingumootori optimeerimisest. Ta töötab online-evangelismi keskuses, mis pakub koguduse organisatsioonidele lahendusi, kuidas ennast internetis presenteerida ning kuidas kirjutada turundustekste. Sharpe tutvustas uut pastorit, pastor Google’it, keda ta kirjeldas kui „kõige populaarsemat pastorit maailmas, pastorit, keda usutakse rohkem kui kedagi teist ja kes kasutab adventistlike doktriinide selgitamiseks vabalt mitteadventistlikke allikaid”. Ja ta lõpetas: „Me peame tegema kõik mis vähegi võimalik, et oma lugu enda kontrolli alla saada.”
Lisaks neile peaettekannetele esitati tööriistakastis digiprojekte. Mõned olid seotud tõhusama sihtrühmale orienteeritusega Facebookis – meetod, mis Lõuna-Ameerikas on toonud ristimisele pea 200 inimest ja piiblitundidesse umbes 3000 inimest. Teised tööriistad olid seotud äpiga WhatsApp, mida kasutatakse Jaapanis. Neville Neveling näitas, kuidas üle 14 000 jaapanlase palus oma telefoni teel võimalust osaleda piibliõppes.
Costa andis infot selle kohta, kuidas on edenenud projekt Adventist Communication Training (adventistide kommunikatsioonikoolitus, ACT). See projekt on mõeldud koguduse kommunikatsioonitöölistele, et edendada tõhusamat tööd selles vallas. Materjalide seas on õpetajate jaoks õppematerjalid, interaktiivsed mängud, e-raamatud ja ristsõnad, mille najal saab õppureid hinnata. Koolituse sisu on veel koostamisel, peagi peaks see valmis saama; kujundajad töötavad graafika ja visuaalse küljega.
Konverentsil anti üle ka kaks auhinda. 2008. aastal pani peakonverentsi kommunikatsiooniosakond aluse NET-auhinnale, millega tunnustatakse teenete eest koguduse online-teenistuses. Üleilmse koguduse president Ted Wilson sõnas auhindade üleandmist sisse juhatades, et ta hindab väga kommunikatsioonitööliste tööd evangeeliumi jagamisel meedia vahendusel.
Üks 2018. aasta auhindadest anti brasiillasele Roberto Robertile, kelle töö on suhelda tuhandete inimestega Lõuna-Ameerika divisjoni Facebooki-lehel. Teine auhind omistati Neville Nevelingile Namiibiast tema töö eest WhatsAppi ja teiste sotsiaalmeediaplatvormide kasutamisel, et saata tuhandetele inimestele lühikesi jutlusi ja evangeelse sisuga materjale.
Järgmine GAiN konverents toimub 2019. aasta veebruaris Joraanias.