Oh kui kerge on tunda seda vana kättemaksukihku. C. S. Lewis mõistis seda, kui ta kirjutas: „Kõik ütlevad, et andestus on kena asi, kuni neil endil tuleb kellelegi andeks anda.” Siis, kui me ise peame kellelegi andestama, lähevad meil silmad verd täis. Pastor Martin Niemöller räägib oma kogemusest natsi kontsentratsioonilaagris Dachaus, kus ta oli poliitvang. Kohe tema akna taga seisis võllas. Ta nägi tuhandeid inimesi surma minemas. Ta märkas, et mõned needsid, mõned halisesid, mõned palvetasid. Niemöller küsis endalt: „Mis juhtub sel päeval, kui nad minu sinna viivad ja minu katseaeg kätte tuleb? Mis on minu viimased sõnad, siis kui nad mulle nööri kaela panevad? Kas ma karjun siis: „Teie, kriminaalne sõnnik! Taevas on Jumal! Te veel saate selle eest!”
Mis oleks, kui Jeesus oleks niiviisi öelnud?” arutles ta edasi. „Kui ta oleks oma viimase hingetõmbega hüüdnud sõduritele ja Sanhedrinile: „Kurjategijad! Sõnnik! See on minu Isa maailm. Te veel saate selle eest!”?
Mis oleks siis juhtunud? Mitte midagi. Veel üks vaene patune oleks seal surnud, üksildane ja unustatud, ja midagi poleks juhtunud.”
Stan Mooneyham ütleb, et kui Jeesus oleks oma hukkajaid neednud, õigust nõudnud või anunud oma õigusi, siis poleks see kedagi üllatanud. „Ta oleks surnud nagu lihtsalt üks järjekordne haletsusväärne, murtud, ekslik ja enesekeskne inimene. Tema nime mälestus ei oleks ulatunud sajandite taha.” Jeesus mõistis, et kättemaks ei ole meie kätes, et see kuulub Jumalale. Ta mõistis, et õiglus pääseb lõpuks Jumala määratud ajal võidule. Paulus räägib meile, et aegade lõpus teeb Jumal kõik asjad õigeks. Ta ei tee seda mõistmatul viisil, et kilo kannatust kilo patu eest, vaid just nii, nagu igaühe jaoks õiglane on. Meil kristlastena tuleb selgeks õppida see õppetund, mida õpetasid Jeesus ja Paulus. See õppetund ei ole kergete killast. Pealegi on kusagil meie alateadvuses ikka veel see lühikesesabaline alligaator ringi hiilimas. Kuid kõige lõpus ei hävita rihma otsast lahti lastud alligaatorid mitte ainult teisi, vaid ka selle inimese, kelle sees ta pesitseb. Jumalal on parem viis meie jaoks, kuidas käituda nendega, kes meile kurja teevad. Seda paremat viisi uurime järgmises salmis.