MUUDETUD ELU KOLMAS ÕPPETUND

Avaldatud 11.10.2014, rubriik Päeva sõna

Ärge tasuge kellelegi kurja kurjaga, hoolitsege selle eest, mis on hea kõigi inimeste silmis! Rm 12:17

Roomlastele 12:17 salmiga oleme jõudnud kolmanda õppetunnini muudetud elu elamise kohta ehk kuidas elada salmides 1 ja 2 nimetatud „elava ja püha ohvrina”. Esimene õppetund (s. 3–8) õpetas meile alandlikkust, mida vajab iga kristlane, töötades koguduse heaks ja kasutades Jumalalt saadud ande. Teine õppetund (s. 9–16) õpetas meile tõelise armastuse omadusi. Pauluse kolmas õppetund (s. 17–21) keskendub sellele, kuidas kristlased kohtlevad neid, kes nendega halvasti käituvad. Kuna igal inimesel on enesekaitse instinkt, siis on üsna loomulik, et igaühe südamesse kerkivad kättemaksumõtted. Paulus puudutas seda teemat juba 14. salmis, kus ta ütles, et kristlased peavad õnnistama, mitte needma neid, kes neid taga kiusavad. Kuid seda on kergem öelda kui teha. Seepärast tulebki Paulus salmides 17–21 veel sama teema juurde tagasi. Tema esimene korraldus on, et kristlased ei tohi kurja eest kurjaga tasuda. Selleks on mitmeid põhjuseid. Üks põhjus on see, et kättemaks läheb kalliks maksma.

Dale Carnegie jutustab külaskäigust Yellowstone’i rahvusparki ajal, kui külastajad võisid veel jälgida, kuidas pargivahid tohutuid grislikarusid toidavad. Grislid ei lubanud kellelgi oma toidu juurde tulla. Nad ajasid kõik lähenevad loomad hirmuäratava urinaga eemale. See tähendab, kõik teised loomad peale ühe väikese looma – skungi! Kuigi oli selge, et suured karud panid skungile ta jultumust pahaks ja oleksid soovinud sellele pisikesele triibulisele loomale kätte maksta, ei teinud nad seda siiski. Ja miks? Sest tasu selle eest oleks liiga kõrge olnud. „Tark grisli,” ütleb Stan Mooneyham. „Targem kui paljud inimesed, kes veedavad ärritunud päevi ja unetuid öid ning juurdlevad oma pahameele üle ja kavandavad kättemaksuviise. Pahameele, kibeduse ja kättemaksu mõtted on suureks koormaks kehale, hingele ja emotsioonidele.... Hind on pööraselt kõrge ja hävitav.”

Lõpptulemus on, et kristlaste elu väljendab armastust isegi siis, kui neid kurjalt koheldakse. Selleks on vaja armu. Nagu näete, ei ole arm vajalik vaid andestamiseks. See on vajalik ka selleks, et muuta meie suhtumisi ja võimaldada meil näidata üles armastust. Ma ei tea, kuidas on lugu sinuga, kuid tänase teksti mõjul tahaksin mina paluda veel armu lisaks, kohe praegu.

Jaga Facebookis