Ohola (tema telk; ta on püstitanud oma telgi)

Avaldatud 2.10.2020, rubriik Päeva sõna

Kes ja millal? Prostituudi nimi, kellele viitas prohvet Hesekiel kui Iisraeli sümbolile. Tahad rohkem teada? Loe: Hesekieli 23.

Mõtted tänaseks

Ohola ja Oholiba on peategelased tähendamissõnas, mille pidi Hesekile Jumala nimel rahvale rääkima. See, mida nende kahe naise kohta loeme, vajab veidi rohkem selgitust. Hesekieli 23. peatükk on ilmselt seksuaalselt kõige üksikasjalikum peatükk Piiblis ning see kujutab Oholat ja Oholibat kui täiesti ebamoraalseid naisi, kes ei valinud eriti isikuid, kellega magasid. Nad olid, nagu prohvet Hesekiel selgitab, selle kujutis, missuguseks olid muutunud põhjapoolse (kümne suguharu) ja lõunapoolse (kahe suguharu) kuningriigi kodanikud. Nad olid suurel määral usust taganenud ja rikkusid vaimulikus mõttes naaberrahvastega abielu, just nagu Ohola ja Oholiba rikkusid abielu füüsiliselt.

Esimene mulje võib olla, et see lugu on üsna seksistlik. Miks pidi prohvet kasutama kahe ebamoraalse naise kujundit? Kuidas on lugu meestega, kes on rohkem kui valmis nende teenuseid kasutama? Kuid see kujundite kasutus tuleneb sümbolismist, mida leiame Piiblist ikka ja jälle: Jumal kui hoolitsev abikaasa ja rahvas, kes temale kuulub − nii Iisrael kui ka kogudus − Tema armastatud naise või pruudina.

Jumala hoolitsusega oma rahva eest ei olnud kunagi mingit probleemi, kuid sageli oli tohutu probleem nende inimeste armastuse ja ustavusega, kellega Ta oli lepingusuhtesse astunud. Küsimus meile on: „Kas Jumal saab täna arvestada meie tingimusteta lojaalsusega?“

Minu palve

Issand, andesta mulle, kui olen kunagi Sinust eemale pöördunud ja Sulle truuduseta olnud! Tänan Sind fakti eest, et võin alati Sinu juurde tagasi tulla ja Sa armastad mind jätkuvalt!

Jaga Facebookis