Noortelaager 2024: "Selge siht"

Avaldatud 31.7.2024, autor Merilin Peetson

„Tere tulemast noortelaagrisse!“ – nii algas Rõõmusaarel 23. juulil järjekordne noortele pühendatud laager. Sel aastal oli teemaks „Selge siht“. Esimese päeva õhtul saime noortega erinevate mängude ja tegevuste kaudu omavahel paremini tuttavaks. Õhtukogunemisel kõneles Julian Kastrati sellest, mis on tõde ja kuidas seda ära tunda. Ühiselt lugesime ka Piiblit ja võtsime üles lauluviisi. Pimeduse saabudes kogunesime lõkke ümber, et kuulata kõneleja usulisi kogemusi. Juttu ja naeru jätkus hilisööni.

Hommikul arutasime erinevates gruppides eelmise õhtu temaatilistel küsimustel, nagu kuidas saame kindlalt teada, mis on tõde ja miks on selles püsimine oluline. Pärast põnevaid mõtteavaldusi sõudsime süstadega Kurgjale, kus veeteel juhtus nii mõnigi seiklus. Kui kõik olid turvaliselt kaldale jõudnud, alustasime talumuuseumis giidiga ringkäiku, et tutvuda Carl Robert Jakobsoni eluloo ja koduga. Õhtul rääkis Julian meile, kes ja milline on Jumal.

Neljapäeval oli meil võimalus osa saada erinevatest töötubadest. Epp Randlepp õpetas tegema pastat, mida söödi ka õhtusöögiks, Marge Randlepp rääkis sõpruse mõjust vaimsele tervisele, Angelika Käsk viis läbi terviseteemalise töötoa ning Jane Liis Kaasik õpetas esmaabi koos elustamisega. Peale lõunat anti noortele kätte erinevad tööotsad laagriplatsil: kes kaevas kraavi, kes juuris kände ja kes rallitas traktoriga. Pärast jahutasime end jões ujudes ja jäätist mekkides. Õhtul  saime lõkkesoojuses kuulda meie endi noorte võimsaid tunnistusi Jumalast.

Reedel läksime taas Kurgjale. Kuid seekord mitte muuseumi külastama, vaid Teeme Ära talgutele. Valida sai erinevate ülesannete vahel. Üheskoos tööd vihtudes saigi maja ja selle ümbrus korda nagu niuhti. Tagasi laagriplatsil võistlesime omavahel veemängudes, kus läks vaja kiirust, tasakaalu ja ühtset meeskonnavaimu. Peale kosutavat õhtusööki nautisime komöödiaõhtul erinevate gruppide lühinäidendeid. Esitamisele tulid piiblilood tänapäevases võtmes – „Noa IKEA riidekappi kokku panemas“,  „Joona süstamatkal“, „Heroodes poes kassajärjekorras“ ja „Juudas LHV müügimehena supermarketis“. Päeva lõpuks jagas Julian sõna tõelistest sõpradest ja millised sõbrad peaksime meie kui kristlased olema.

Hingamispäeva hommikul hakkas laagripaika saabuma külalisi, et koos meiega Jumalat ülistada ja osa saada erilisest sündmusest. Sel päeval ristiti neli jumalakartlikku ja vahvat noort. Oma elu pühendasid Jumalale Epp, Sarah Maria, Marius Tristan ja Harry Rudolf. Ristimisteenistuse järel said laagrilised ja külalised mängida „Suure võitluse“ mängu või viibida mõnes töötoas. Pärast õhtust teenistust saime nautida sauna ning osaleda närvekõditaval ja ennast proovile paneval öömängul.

Viimasel päeval, laagri lõpetuseks võtsid erinevatel aladel mõõtu rammumehed ja vägevad piigad. Igaüks enda eest väljas, lapati rehve, joosti kanistritega ja heideti hantleid. Rammumehe 2024 tiitli pälvis Mikk ja vägevatest piigadest pani võistluse kinni Maiu.

Laagri lõpetasime ühise palve ja imelise lõunasöögiga.

Tänavune noortelaager oli igati Jumala õnnistatud üritus. Suured tänud kõikidele korraldajatele, kokkadele, abilistele ja osalejatele!