Seitsmenda päeva adventistide koguduse juhid teevad veel viimaseid ettepanekuid ülemaailmse strateegilise plaani tarvis, toetudes uurimusele, mis viidi arvamuste, suhtumiste ja vaimuliku elu praktikate kohta läbi ülemaailmses koguduses. Selle uurimuse tulemused on strateegilise plaani komitee töö aluseks, kui nad määratlevad mureküsimused, peamised prioriteedid ja administratiivsed võimalused aastateks 2015–2020.
Strateegilise plani komitee esimees, üleilmse koguduse asepresident Mike Ryan sõnas: „Kogudus tegeleb pidevalt strateegilise plaaniga, et mõelda hoolikalt läbi organisatsiooni missioon.“ Ta lisas, et selles protsessis on väga olulisel kohal andmete kogumine ja analüüs.
2011. aastal otsustas koguduse juhtkond esmakordselt lisada eelarvesse uurimuste rea. Sellest alates on üksteist uurimisrühma viinud läbi viis suurt küsitlust. Seitse meeskonda töötas koguduseliikmete küsitlusega, kokku vastas 22 500 adventisti üheksast divisjonist. Teine uurimus kaasas enam kui 4000 pastorit kõigist 13 divisjonist. Ülemaailmsest kogudusest saadi andmeid küsitluste ja intervjuude põhjal kokku 38 000 adventistilt.
„See on väga rikkalik andmestik,“ ütles strateegilise plaani komitee sekretär ja arhiiviosakonna juht David Trim, kes on uurimuse projektijuht.
Augustis toimunud plaanikomitee sessioonil, kus olid oma erisuses esindatud kõik divisjonid, koostas komitee strateegilise plaani peajooned. Trimi sõnul saavad kõikide divisjonide presidendid uurimused üle vaadata ja lisada oma sisendi tänavusel aastakoosolekul, mis on planeeritud oktoobrisse. Oktoobris avalikustatakse ka uurimuse esialgsed tulemused.
„Osa tulemustest võib tulla üllatusena, ent divisjonide presidendid on küsitluse olemusega juba tuttavad,“ lausus Trim.
Kogudusejuhtide sõnul ei lõpe strateegiline plaan uurimuse tulemuste teadsaamisega ega ka nende parima tõlgendamisega. „Strateegiline plaan peab ulatuma otsuste tegemise üle. See peab seisma kindlal piibellikul alusel, parimatel uurimistulemustel ja infol ja mis peamine, see peab olema juhitud Pühast Vaimust – kui me valime kogudusele suunda, milles soovime kulutada oma ressursse,“ ütles Ryan.
Juhtide sõnul peab strateegiline plaan olema praktiline ja see peaks juhtima mõõdetavate tulemusteni.
„Iga adventisti strateegilises plaanis on ilmselt kuni maailma lõpuni julgustus enamaks piibliuurimiseks ja palveks, ent strateegilise plaani koostamine ei lõpe seal, kus me oleme nimetanud mureküsimused,“ nentis Trim.
„See tähendab ka küsimist: mida me peaksime tegema positiivsete muutuste saavutamiseks? Samuti võtmenäitajate nimetamist, et kui me viie aasta pärast tagasi vaatame, saame oma progressi mõõta,“ lisas ta.
G. T. Ng, adventkoguduse täitevsekretär, ütles, et strateegiline plaan peaks kogudust edasi viima. „Me teame, et strateegiline plaan on oluline, ent see peab olema misjonitöö teenistuses,“ ütles Ng. „Planeerimine on tõhus vaid siis, kui see aitab kogudusel täita oma eesmärki, milleks see on kutsutud.“
Adventkoguduse praegune strateegiline plaan kannab pealkirja „Räägi maailmale“. See aitab koordineerida koguduse jõupingutusi lootusesõnumi levitamisel ja selle kesksuse rõhutamisel koguduse identiteedis ning pärandis.
2015.–2020. aasta strateegilise plaani ülevaadatud mustand esitatakse 2014. aasta iga-aastase nõukogu delegaatidele kinnitamiseks.