Peakonverentsi aastakoosolek 2024: meedia teadlik kasutamine misjonitööks
Avaldatud 16.10.2024, allikas Adventist Review
[Foto: Tor Tjeransen / Adventist Media Exchange (CC BY 4.0)]
10.–16. oktoobrini toimus USAs adventkoguduse sügisene aastakoosolek, kokku sai üle 270-liikmeline (PK) nõukogu.
Üks päev oli pühendatud iga-aastasele juhtimiskogemuse ja -arengu konverentsile LEAD, mis pakub saadikutele teavet ja koolitust. 2024. aasta LEAD oli pühendatud teemale „Digimisjoni strateegia“: keskenduti „digitaalsetele strateegiatele, mis toetavad digievangelismi ja veebipõhist teavitustööd“, ütles päeva tegevusi koordineerinud Richard Stephenson.
Programmi avas PK peasekretär Erton Köhler, tuletades nõukogu liikmetele meelde koguduse üleskutset olla „lõpuaja liikumine, mis valmistab maailma ette Jeesuse teiseks tulemiseks“. Köhleri sõnul oluline, et juhid säilitaksid misjoni suhtes kiireloomulisuse tunde. Tsiteerides adventkoguduse kaasasutaja Ellen White’i, ütles ta: „Meil ei ole mitte hetkegi aega kaotada.“
[Foto: Tor Tjeransen / Adventist Media Exchange (CC BY 4.0)]
Köhler selgitas, et kuigi mõnikord näib kiireloomulisuse tunne vähenevat, liigub maailm kiirenevas tempos, mida ajendavad tehnoloogilised edusammud ja muud kiired muutused. Selle taustal on Jumal valmis kasutama oma inimesi, et nad saaksid lihtsate tegude kaudu lubada Pühal Vaimul elusid muuta. „Üks klõps võib taasühendada purunenud südamed, üks e-kiri võib tuua lootust, üks pilt võib mõjutada elu, üks sõna võib muuta elu. Üks laul võib pehmendada vastupanuvõimelist südant, üks kallistus võib inimest üles tõsta, üks piiblitund võib muuta perekonda, üks jutlus võib päästa hulga inimesi, üks projekt võib muuta maailma, sest meie missiooni kontekstis oleme meie Jumala inglid maailmas.“
Järgmisena rääkis statistika ja arhiivide juht David Trim adventmisjoni algusest Lääne-Aafrikas Ghanas. Ta näitas, kuidas adventkirjandust kasutati usukogukonna loomiseks juba enne misjonäride saabumist. „Trükis oli oma aja tipptasemel kommunikatsioonivahend,“ ütles Trim. „Seega võib öelda, et Ghanas valmistas meedia misjonäridele teed.“ Ja sama juhtus ka teistes kohtades.
[Foto: Tor Tjeransen / Adventist Media Exchange (CC BY 4.0)]
Adventistide väljaandeid kasutati misjonitöö vahendina, sealhulgas Taani ajakirja Advent Tidende, millest Trimi sõnul sai 1872. aastal esimene välismisjoni vahend. „Varajane koguduse kasv Skandinaavias peegeldas selle ajakirja mõju“, ütles ta.
Trim rõhutas, et „alates meie liikumise algusaegadest on meedia valmistanud misjonile teed. Seega peame me panustama rohkem ressursse meediasse.“
Pärast Trimi rääkis Stephenson, miks on strateegia misjonist rääkides oluline. Ta tsiteeris Ellen White’i, kes kutsus liikmeid üles „uurima, planeerima [ja] välja töötama meetodeid, et jõuda inimesteni seal, kus nad on“ (Evangelism, lk 122). „See ongi see, mida digistrateegia endast kujutab. See on raamistiku loomine, et tagada meie digievangelismipüüdluste jätkusuutlikkus.“
[Foto: Tor Tjeransen / Adventist Media Exchange (CC BY 4.0)]
Strateegiate hulka kuulub digievangelismialgatuste kasutamine, et ühendada huvid kohaliku koguduse kogukonnaga. „Kui meie jõupingutused ei ole seotud kohaliku kogudusega, on nende tulu vähene,“ rõhutas ta. Teiste strateegiate hulka kuulub iga tööharu jaoks kohandatud digistrateegiate väljatöötamine, üleilmse koguduse platvormide kasutuselevõtt, ressursside ristkasutus ja koguduse veebiidentiteedi kindlustamine tõhusa brändihalduse kaudu, ütles ta.
Järgmises segmendis selgitas PK kommunikatsioonijuhi asetäitja Sam Neves tänapäeva suurte veebilehtede, nagu Google, YouTube ja TikTok rolli ja potentsiaali adventsõnumi jagamisel. „Nende otsingumootorid töötavad väga erinevalt, seega on oluline mõista, kuidas nad oma otsingutulemusi esitavad, et me saaksime parandada oma kohalolekut internetis,“ ütles ta.
Neves pakkus välja, et koguduse erinevate veebilehtede integreerimine võiks aidata adventistide õpetusi otsingumootorite esimestele lehekülgedele viia, aidates seega digimisjonäridel jõuda palju suurema hulga inimesteni. „Meil on kutsumus esitada Jumala lõpuaja sõnumit maailmale,“ ütles Neves. „Ja ma palun, et me toetuksime täielikult Pühale Vaimule, kes teab, kuidas seda teha.“
PK laekur Paul Douglas, kes arutas koguduse erinevate üksuste meediaalgatuste teemat, andis aru kohtumistest koguduse meediaüksuste vahel, kus juhid arutasid, „kuidas kulutada meie raha, et saavutada võimalikult suur mõju, kuidas me saame koos töötada, et saavutada rohkem“. Ta viitas „sünergonoomikale“, mida määratletakse kui „mõistlikku praktikat, kus igaüks maksab vähe ja saab palju, selle asemel et igaüks maksab palju ja saab vähe“.
[Foto: Tor Tjeransen / Adventist Media Exchange (CC BY 4.0)]
Adventmeedia sünergia toetamine hõlmab tööd dubleerimise vähendamiseks ja kõrvaldamiseks ning strateegilise partnerluse loomiseks. See tähendab traditsioonilise ja uue meedia tõhusat ja tulemuslikku ühendamist, et saavutada positiivseid ja mõõdetavaid tulemusi. Ta soovitas, et iga tööharu võiks töötada neid eesmärke silmas pidades.
Põhja-Ameerika divisjoni (NAD) digimeedia asepresident Adam Fenner kutsus kuulajaid üles keskenduma eesmärgipärasele veebipõhisele kohalolekule. Tänapäeva meediakliimas „konkureerime inimeste tähelepanu pärast,“ tunnistas Fenner. Selles praeguses kliimas, selgitas ta, „võivad teised inimesed teha internetis mida iganes. Meie saame olla selles ruumis väga teadlikult. Peame endalt küsima: kuidas me saame inimeste aja nimel konkureerida?“
Fenner rõhutas, et „põhiline, mida me peame tegema, on positiivne digitaalne kohalolek“. Seejärel selgitas ta, mida see tähendab. „Positiivne digitaalne kohalolek tähendab, et kui inimesed tulevad meie veebilehtedele, kui nad tulevad meie sotsiaalmeediasse, kui nad loevad meie uudiskirju, kui nad lähevad meie piiblitundidesse, saavad nad suurepärase kogemuse,“ ütles Fenner.
[Foto: Tor Tjeransen / Adventist Media Exchange (CC BY 4.0)]
Samuti soovitas ta kasutada ära tehisintellekti, tagades samas, et „me ei asenda sellega ennast“, ning muuta suhted adventistide veebipõhiste jõupingutuste keskmeks, luues süsteeme, mis viivad inimesi osadusse kohalikes kogudustes.