Rajaleidjate laager 2024 „Minu Isa majas“

Avaldatud 18.7.2024, autor Epp Randlepp

9.–14. juulil toimus Rõõmusaare laagrikeskuses Eesti rajaleidjate laager. Teisipäeval tuldi kohale, pandi telgid püsti ja alustati laagriga. Kokku oli umbes 30 laagrilist, heiskasime koos lipu, laulsime rajaleidjate hümni ja rajaleidjate juht Jaanus-Janari Kogerman juhatas laagri palvega sisse.

Kolmapäev algas linnulaulu ja hommikuvõimlemisega. Peale hommikust piiblitundi teemal tulevane taevakodu (igal hommikul oli piiblitund kahes grupis, mida juhatasid Mia ja Kaile), ehitasIme laagrimööblit, paljud käisid ilusa ilmaga jões ja tiigis lõbutsemas. Pealelõunal tegime liivaluidete märki ja käisime veel ujumas.

Neljapäeval oli plaanis põhitegevusteks lindude märk ja Türi seikluspargi külastus, aga kuna oli vihmane, lükkus seikluspark reedele. Pealelõunal tegime katastroofide ja ellujäämise teemalisi märke, mille käigus ronisime nöörredeli abil teise korruse aknast alla, kasutasime tulekustutit, ületasime tiiki, ehitasime peavarju, tegime lõket ja lõkkel süüa. Enne lõkkeõhtut käidi veel ujumas ja saunas. Kui juba pimedaks läks, tuli meile lindudest rääkima Rein Kalmus, kellega kuulasime linnulaulu ja vaatasime Eesti lindudest pilte.

Reedel peale igapäevaseid tegevusi tuli külla Karin Lukk ja tegi kiusamise ennetamise märki ning peale lõunat läksime terve laagriga Türi seiklusparki. Seda peeti ka enamasti laagri tipphetkeks. Rajaleidjad said minna esimesele, teisele, kolmandale ja neljandale ronimisrajale ja peale seda trossiga läbi õhu lennata. Reedene lõkkeõhtu venis päris pikale, kuna juttu jagus ja keegi ei tahtnud magama minna.

Laupäeval oli äratus natuke hiljem ja peale piiblitundi hakkas vaikselt külalisi tulema. Siis pandi vormiriietus selga ja koguneti suurte telkide alla. Laulsime mõned laulud ja Jaanus-Janari pidas jutluse. Siis käisid kõik rajaleidjate klubid ees, said märgid ja tutvustasid, mida nad aasta jooksul on teinud. Peale teenistust sai vormi jälle ära võtta ja algasid laagri võistlused. Kõigepealt mõõgadrill ja siis rividrill. Mõlema võistluse võitjaks osutus Lilian Lukk. Ja peale seda tuligi Liliani ristimine. Liliani ristis Marge Randlepp ning pärast pidulikku teenistust oli laagri külalistel võimalus ristitut ka õnnitleda. Edasi tuli jälle saun, ujumine ja lõkkeõhtu.

Pühapäeval peale viimast hommikuvõimlemist ja piiblitundi toimus viimane laagritegevus, milleks oli maastikumäng. Ülesanneteks olid liulaskmine, piibliraamatute järjestamine, telgi püstitamine, linnulaulu äratundmine, lõkke kohale kolmhargi ehitamine, orienteerumine ja täpsusvise. Kui kõik meeskonnad olid kõik ülesanded edukalt läbinud, langetasime viimast korda hümni saatel lipu ja kõik laagrilised said ka selle aasta laagrimärgi. Peale seda pakkisid kõik oma kodinad kokku, jätsid sõpradega hüvasti ja asusid koduteele.

Terve laagri jooksul nautisime Sigridi tehtud imemaitsvat taimetoitu ja mõnel päeval oli võimalik osta ka jäätist. Laagrijuhid andsid tagasisidet, et väga tore oli laagris olla väiksema grupi rajaleidjatega, kuna nii tekkis võimalus kõiki laagrilisi tundma õppida. Lapsed said kõik omavahel tuttavaks ning nad nimetasid laagri lemmiktegevusteks ujumise, seikluspargi ja katastroofi tegevused. Suur aitäh kõigile korraldajatele laagri korraldamise eest ja kõigile suurtele ning väikestele, kes laagrisse tulid!