Koguduste liit tervitas uut pastorit

Avaldatud 10.9.2021

Nagu tavaks, saavad seitsmenda päeva adventistide koguduste liidu töötajad kord kuus kokku, et arutada tööga seotud teemasid ja veeta üksteisega aega. Seekord, uue tööperioodi esimene kohtumine 6. septembril oli eriline – kokku saadi Viimsi Rannarahva Muuseumis, kus tänati pikaajalise töö eest pastor Rein Kalmust ja tervitati Venemaalt Eestisse saabunud uut pastorit Aleksandr Glamozdinovit ja tema perekonda.

Loe lähemalt koguduste liidu nõukogu otsuse kohta Aleksandr Glamozdinov Eestisse kutsuda.

Koguduste liidu peasekretär Virve Toom rääkis, et kohal olid nii pastorid, tööharujuhid kui ka muud ametnikud. „Kuigi Reinu ametlik tööaeg lõppes augustis, oli tema ka veel meiega, samuti oli kutsutud meie uus pastor Aleksandr, kes oli kohal koos abikaasa ja tütrega, tema poeg oli koolis.“ Aleksandri abikaasa nimi on Olga, tütre nimi Diana ja poja nimi Timofei.

Et uus pastoripere saaks praeguste töötajatega tuttavamaks, tehti tutvumisring: igaüks ütles, kes ta on, mis ametit peab ja lisas veel enda kohta midagi. „Põnevust lisas see, et iga järgmine inimene rääkis midagi ka enne teda rääkinud inimese kohta,“ ütles Virve ja lisas, et nii sai tutvumisring väga tore ja välja tuli humoorikaid seiku. „Ka uue pastori pere tutvustas ennast. Aleksandr ütles, et kuna ta on töötanud endale võõras kultuurikontekstis (ta töötas Venemaal ka moslemite kogukonnaga, toim) ja suutis sealsete inimestega ühise keele leida, siis saab ta ka siin meie olukorda sulandumisel hakkama,“ ütles Virve. „Hiljem temaga vesteldes oli üllatav näha, kui hoolega ta juba eesti keelt õpib,“ lisas ta.

“Tööjutud olid pigem informatiivsed: saabuvast perelaagrist, stuudioga seonduvatest plaanidest, koroonapiirangutest jm,” selgitas Virve. “Oluline osa oli aga eestpalvering. Kõik kirjutasime lehtedele oma eestpalvesoovid. Istusime neljas laudkonnas ja iga laudkond andis oma palvesoovid edasi järgmise laudkonna inimestele, kes siis lugesid ja palvetasid ühiselt. Palveosadus on see, mis liidab ja samas kinnitab ja julgustab töötegijaid. Isiklikult olen väga tänulik sellise võimaluse eest.”

Pärast lõunasööki ja esimest tutvumist muuseumis näidati Aleksandrile ka koguduste liidu kontorit ning tutvustati advent.ee siseveebi tööd ja võimalusi. Liidu uusima töötajaga saab suhelda nii vene kui ka inglise keeles.

Aleksandr hakkab teenima Jõhvi ja Narva kogudust. Jõhvi kogudusega kohtus ta 4. septembril, kui kohal oli ka koguduste liidu esimees Andres Ploompuu. „Kui ma Jõhvi jõudsin, tuli meie uus pastor mulle ukse peal vastu,“ sõnas Andres ja lisas, et see oli nende esimene silmast silma kohtumine, varem on suheldud interneti vahendusel. „See oli tore kohtumine, just nii, nagu ma ootasingi. Kohtusin ka tema perega. Jumalateenistusel palusime nende uuele eluperioodile Jumala õnnistust. See on kogu pere ettevõtmine ja puudutab kõiki, mitte ainult pastorit,“ selgitas Andres. „Pärast jumalateenistust oli ühine söömine. Ja veel pärast seda läksime uue pastoriga juba koduvisiiti tegema.“

Narva kogudusega kohtub Aleksandr tuleval hingamispäeval, 11. septembril.

Kõige värskem koguduste liidu pastor ise ütleb, et siiani on kõik tänu Jumalale läinud hästi. „Meile meeldib siin väga, ainult ilmaga ei ole veel harjunud, siin on nii jahe ja vihmane. Me tulime lõunast ja seal on kogu aeg päikeseline ja väga soe,“ rääkis ta. „Venemaalt oli keeruline ära tulla, aga meil on tööleping ja saime kenasti kohale. Muretsesime, kuidas meil piiril kõik läheb, aga tänu Jumalale läks kõik kenasti. Poeg õpib juba siin koolis, tütar käib Peterburi kooli kaugõppes. Oleme optimistlikud ja loodame, et saame siinse kogudusega koostööd teha ja et Jumal aitab meid selles,“ rääkis Aleksandr ning väljendas soovi jätkata seda tööd, mis koguduses on käima lükatud.

„Eesmärk on külastada koguduseliikmeid, nendega tuttavaks saada, veeta nendega koos aega. Veel on soov alustada tööd Viru vanglas – see on praegu veel soov, aga püüame leida võimalusi.“ Samuti soovib Jõhvi ja Narva koguduse uus pastor leida kontakti teiste kohalike kogudustega ja arendada koguduses õpihimulist meelsust. „Soovin püüda arendada koguduses õppimise vaimu, et me oleksime Kristuse jüngrid. Siis me oleme misjonitöös osalised. Eesmärk on, et iga koguduseliige oleks misjonär,“ rääkis ta.