Igavene ja kõikvõimas Jeesus

Avaldatud 28.12.2017, rubriik Päeva sõna

„Mina olen A ja O,“ ütleb Issand Jumal, „kes on ja kes oli ja kes tuleb, Kõigeväeline.“ Ilmutuse 1:8

Ja ta ütles mulle: „See on sündinud! Mina olen A ja O, algus ja ots. Mina annan janusele ilma tasuta eluvee allikast. Võitja pärib selle kõik ning mina saan temale Jumalaks ja tema saab minule pojaks.“ Ilmutuse 21:6, 7

Vaata, ma tulen varsti ning toon igaühele palga, ma tasun igaühele tema tegude järgi. Mina olen A ja O, esimene ja viimane, algus ja ots! Ilmutuse 22:12, 13

Üks huvitavamaid Jeesuse tiitleid on fakt, et Ta on A ja O. Kuid kas on? Kui seda Ilmutusraamatus esimest korda kasutatakse, näib see viitavat Jumal Isale. Kuid viimases kirjakohas kasutab Jeesus seda enda kohta. Siin on väga väärtuslik teave Jeesuse ja Isa täieliku võrdsuse kohta. Mõlemad on A ja O. A ehk alfa on kreeka tähestiku esimene täht ja O ehk oomega viimane.

Juutidel oli sarnane ütlus. Heebrea tähestiku esimene täht on aleph, viimane taw. Rabid ütlesid, et Aadam astus seadusest üle, kuid Aabraham pidas seda aleph’ist kuni taw’ni. See väljend „A ja O“ väljendab täielikkust, kust ei puudu midagi. Jumaluse kohta kasutatuna tähendab see, et Jumal ja Kristus on täielikud, neil pole midagi puudu.

Niisugune piiritu on Jeesus, keda me teenime. Nagu Isa, on Temagi see, „kes on ja kes oli ja kes tuleb“. Ta on „esimene ja viimane, algus ja ots“.

Mõlemad väljendid tähistavad Jeesuse täielikult igavikulist olemust. Ta oli olemas enne aja algust, Ta on olemas praegu ning Ta on olemas läbi lõputute aegade. Tema on see, kellele panid inimesed oma lootuse minevikus. Praegu on Ta see, kellele saame meie käesoleval hetkel oma lootuse panna. Ja tulevikus ei saa olla ühtki sündmust ega niisugust aega, kus Ta meid hätta jätaks.

Veel üks kirjeldus, mida selles A ja O tekstis Jumal Isa ja Jeesuse kohta kasutatakse, on Kõigeväeline. Seda esineb Uues Testamendis rohkesti, peaaegu kõik Ilmutusraamatus. Meie elu võib paista nõrgana. Ja isegi meie kogudus võib näida tühisena võrreldes maailma jõududega. Aga meie fookus ei ole neil. Kõigeväeline kirjeldab Jumalat ja Jeesust kui neid, kelle kontrolli all on kõik, kes valitsevad kõike.

Me teenime Issandat, kel ei ole väest puudu. Ta on ikka veel „Jumal on meiega“ (Mt 1:23).

Jaga Facebookis