Tema lahkus

Avaldatud 7.9.2023, rubriik Päeva sõna

„Kas ma ei tohi enese omaga teha, mida tahan? Või on sinu silm kade, et mina olen hea?“ Matteuse 20:15

Kuri silm on iidne ebausk, mis ulatub tagasi tuhandeid aastaid. Arvatakse, et keegi võib muuta sinu head õnne, sest on sinu peale kadu. Kui külastad Kreekat, on tänapäevalgi turgudel tuhandeid sinise silma amulette, mida inimesed ostavad, et end kurja silma eest kaitsta. Sellest on saanud väga populaarne suveniir. Aga kuidas on meie enda kadedusega Jumala lahkuse suhtes nende vastu, kes tunduvad olevat Tema headust vähem väärt?

Tähendamissõna töölistest viinamäel on Jumala heldest armust. Isand palkab töölised enda heaks tööle päeva erinevatel aegadel ja ühe grupi palkab ta lausa kella viie ajal pärastlõunal! Aga kui saabus õhtu, andis isand kõigile töölistele sama palga, ning need, kes olid kauem töötanud, nurisesid tema vastu, sest neile tundus see ebaõiglane. Ja siis vastas isand: „Kas ma ei tohi enese omaga teha, mida tahan? Või on sinu silm kade, et mina olen hea?“ (Matteuse 20:15) Kreekakeelne tekst on „või on sinu silm kuri, et mina olen hea?“ Tema vastus paljastab erinevuse hea, lahke ja helde viinamäeomaniku ning tema kadedate tööliste vahel, kes nõudsid õiglust ja õigust. Donald A. Hagner selgitab: „Kade meelsus nagu ilmnes esimesena palgatud tööliste „õigluse“ nõudmises, on teravas vastuolus armu reaalsusega.“ Meie võime jagada Jumala armu ja halastust teisega põhineb arusaamisel, et me ise ei vääri midagi ja et me oleme saanud pääste Jumala lahkusest, mitte oma töövaevaga. Alles siis, kui mõistame, et risti jalamil oleme kõik samal pinnal, et keegi meist pole teistest rohkem väärt, et on ainult Üks, kes on väärt meie kiitust ja austust. Alles siis suudame rõõmsalt jagada Jumala halastust ja armu kõigile. Taevariik on nagu viinamäeomanik, kelle lahkus on heldelt saanud osaks meile, vääritutele patustele. Jagagem Tema armu tingimusteta!
Minu vastus:
Donald A. Hagner, „Matthew 14−28, World Biblical Commentary“, köide 33b (Nashville, TN: Thomas Nelson Inc., 1995), 572.

Jaga Facebookis