Tema jumalikkus

Avaldatud 1.8.2023, rubriik Päeva sõna

Alguses oli Sõna ja Sõna oli Jumala juures ja Sõna oli Jumal.Johannese 1:1

Ehk mäletad 3D-puslesid ja 3D-pilte, mis mõne aasta eest väga populaarseks muutusid. Ma ei näinud seda, mida teised väitsid end nägevat, kuni tuli mu sünnipäev ja ma sain ühe sellise pildi kingituseks. Keegi võttis aega, et õpetada mul oma silmi õigesti fokusseerima ja ma ei unusta iial, mis siis juhtus. Juhiseid järgides hakkasid mu silmad tajuma kogu teist reaalsust pildi sees ja nüüd nägin seda, mida teised väitsid, et näevad. See oli vapustav!

Johannes tutvustab Jeesust palju enamana kui Jumala prohveti või lihtsalt imetegijana. Ta soovib, et me näeksime inimlikkuse taga jumalikkust ning ta annab sellest vapustava pildi. Johannese evangeelium algab viitega väga kaugest ajast enne Jeesuse sündi, algusest, meenutades sihilikult Piibli esimesi sõnu 1. Moosese 1:1: „Alguses oli Sõna ja Sõna oli Jumala juures ja Sõna oli Jumal. Seesama oli alguses Jumala juures.“ (Johannese 1:1, 2) Algusest peale astume eelnevalt olemasoleva Jumala igavesse pilti. Sõna ei olnud loodud, vaid oli Jumal ning oli koos Jumalaga universumi algusest peale. Johannes tutvustab Jeesust kui Jumalat, kes oli Jumal algusest peale, kuid kes erineb Jumal Isast. See on julge väide evangeeliumi alustamiseks, sest judaism oli ja on monoteistlik religioon. Ka kristlus on monoteistlik religioon, kus usutakse üht Jumalat, kes on ilmutatud kolmes isikus (Isa, Poeg ja Püha Vaim), mida nimetame kolmainsuseks. Kuid judaismi jaoks oli see võõras kontseptsioon. Johannese eellugu algab ja lõpeb samamoodi: Jeesus on Jumal! (vt Johannese 1:1, 18) Kui palvetame Jeesuse nimel, ei räägi me lihtsalt ühest vägevast prohvetist või Jumala saadetud võitud mehest, kuigi Jeesus on kõik need. Me palvetame universumi kõige mõjuvõimsama Olevuse nimel, Kõigevaelise, Kõigeteadja, taeva ja maa Looja, inimkonna Lunastaja ja selle ainsa Jumala nimel, kes armastas meid endast rohkem!
Minu vastus:
 

Jaga Facebookis