Neli eelnõud, mis kinnitati hiljuti Myanmari seadusteks, on tekitanud rahvusvahelist vastukaja ning muret, kuna need ei mõjuta üksnes riigi vähemusgruppe, vaid ka kristlasi.
Rassi- ja religioonikaitse seaduste (Race and Religion Protection Laws) nime all tuntud neli seadust reguleerivad usuvahetust, uskudevahelist abielu, monogaamiat ning populatsioonikontrolli. Seaduseandjate sõnul on nende seaduste eesmärk kaitsta Myanmari eluviise ja rahvast.
Seaduste keskmes on abielu, religioon ning perekond ja seega katavad nad erinevaid aspekte: abielluda saab vaid ühe inimesega; inimesed, kes soovivad vahetada usku, peavad sellest teada andma valitsuse poolt ellu kutsutud komiteele, esitama tõendeid, et nad on viimase 90 päeva jooksul läbinud religioonikoolituse, ning ootama heakskiitu. Budistlik naine, kes soovib abielluda mehega teisest usust, peab sellest teavitama kohalikke ametnikke, kes avalikustavad tema kavatsuse abielluda. Naine peab 14 päeva ootama, et teada saada, kas keegi on selle abielu vastu. Kui selle aja jooksul esitatakse vastuväiteid, ei anta abiellumiseks luba. Praegused uskudevahelised abielud peab nüüd registreerima, nii et need oleksid kohalikele võimudele teada. Rahvastikukontrolli eesmärgiga nõuavad teatud piirkondade ametnikud, et naised selles piirkonnas planeeriksid lapsi kolmeaastaste vahedega.
Ettepanekud aruteluks esitati 2013. aastal, ajapikku said ettepanekutest seaduseelnõud, mis läbisid Myanmari parlamendi alam- ja ülemkoja 2014. ja 2015. aastal. Rahvastikukontrolli seadus kiideti heaks tänavu aprillis, Myanmari president Thein Sein allkirjas seaduse mais. Teised eelnõud allkirjastati seaduseks 31. augustil.
Erinevad rahvusvahelised organisatsioonid, nagu Amnesty International ning ÜRO inimõiguste eksperdid on väljendanud muret nimetatud seaduste ning nende võimaliku mõju suhtes Myanmari vähemustele. Siiski on veel ebaselge, missugust mõju võivad need seadused avaldada kristlastele, kaasa arvatud adventistidele.
Adventkogudus Myanmaris jätkab tööd, mille keskmes on kogukonnategevused ning koguduseliikmete vajaduste täitmine, nii et nad saaksid olla positiivseks mõjuks oma perekonnas, kogukonnas ning töökohal.
Lõuna-Aasia ning Vaikse ookeani piirkonna kogudusejuhid paluvad koguduseliikmetel üle maailma palvetada olukorra pärast Myanmaris.