Kujutage ette, et peate kuulama hiinakeelset ilma tõlketa jutlust, mis kestab „ainult" nelikümmend minutit, te istute ebamugavatel toolidel, teie jalad kõlguvad õhus ja te ei näe, mis teie ees toimub. Kas see kõlab nagu jutlus, mida te mõistate, mida teile meeldiks kuulata ja mida te ootaksite? Kas see kõlab nagu meeldiv kogemus, mille juurde igal laupäeval tagasi tulla? Nii tunnevad end sageli meie lapsed jumalateenistuste ajal.
11.–13. novembril korraldas Aadria liidu lastetöö osakond Horvaatias Toplice meeldivas ja kaunis keskkonnas nädalavahetuse õpetajatele pealkirja all „Põlvkondadevaheline kirik – aeg olla loominguline". Nädalavahetusel osales ligi 80 õpetajat Albaania misjonist, Horvaatia ja Sloveenia liidust.
Nädalavahetusel esinesid ettekannetega Trans-Euroopa divisjoni laste-, pere- ja naisteteenistuse juht Karen Holford ja Hispaania liidu laste-, teismeliste ja peretöö juht Maijo Roth. Mõlemal naisel on aastatepikkune rikkalik kogemus lastega töötamisel ning nad jagasid ettekannetes ja töötubades mõtteid, kuidas muuta meie jumalateenistused ja kirikuelu lastele huvitavaks, loovaks, arusaadavaks ja kasulikuks. Nende eriline mure oli see, kuidas aidata lastel end kirikus tunda mugavalt ja oodatult.
Peamine järeldus, mille me üheskoos avastasime, oli, et kui me tahame lapsi kirikus hoida ja uusi lapsi ligi meelitada, peame tegema kõik, et lapsed tunneksid end kirikus aktsepteeritu ja kaasatuna. See tähendab, et terve kogudusepere, kõik põlvkonnad ja tööharud peavad laste vastuvõtmisel ja kaasamisel osalema. Teisisõnu, see ei ole ainult lastetöö juhtide mõtteviis.
Lisaks põhiloengutele oli programm täidetud töötubadega, mida lisaks peakülalistele juhtisid Mateja Vučetić (Horvaatia liit), Tatiana Godina Marin (Sloveenia liit) ja Natieli de Moura Schäffer (Albaania misjon). Töötubades käsitleti teemasid, kuidas köita ja hoida laste tähelepanu, kuidas innustada lapsi koostööle ning kuidas jutustada lugusid loovalt ja fantaasiarikkalt. Samuti õppisime, kui oluline on töös lastega muusika ja kuidas muuta Jumala Sõna uurimine huvitavaks, nii et lapsed võtaksid selle omaks. Samuti kuulsime põlvkondadevahelisest piibliõppelaborist, mis loodi pandeemia ajal. Lõpuks osalesime põnevas töötoas, kus räägiti, kuidas aidata lastel erinevate elukriiside ajal emotsionaalselt õitseda. See oluline teema aitas mõista, kuidas lapsi saab koos täiskasvanutega toetada, et nad aktiveeriksid oma positiivseid emotsioone ja valiksid häid tegevusi, mis aitavad neil saavutada emotsionaalset tasakaalu.
Lisaks sellele, et nädalavahetus oli täis fantaasiarikkaid ideid ja praktilisi nõuandeid, teenisime koos ka Jumalat, kusjuures aega oli ka suhtlemiseks, et üksteist selles elumuutvas teenistuses toetada. Olles pühendunud meie koguduseelu lapsesõbralikuks muutmisele, palvetame ühtsuse eest, kui me koos seda muutuste teekonda läbime. Kuna lapsed on meie olevik ja tulevik, oleme veendunud, et nendega on vaja teha loomingulist tööd juba noorest east alates, mille tulemusel usume, et nad pühenduvad Jumala teenimisele.