Kuidas Jaapani kohalik kogudus veebis evangeeliumi kuulutab

Avaldatud 26.7.2021, allikas Adventist Review

Kagoshima kogudus jagab oma kogemusi

Tavapäraste evangeelsete kogunemiste eeldus on, et kõik osalejad on samas kohas. Kuigi me seda alati ei tunnista, on programmi pikkus ja sisu koostatud just seda eeldust arvesse võttes.

Veebis läbi viidud evangeelseid kohtumisi iseloomustab teistsugune eeldus, kuid vaatamata sellele unustavad paljud kogudused selle, et eeldus peaks olema teistsugune. Nii kasutame ikka sama metoodikat nagu tavapärase evangeelse kohtumise puhul. Oleme sageli näinud, et see metoodika ei sobi online-platvormidele, näiteks YouTube´i.

Kui veebiteenistus on mõeldud koguduseliikmetele, ei pruugi probleemi olla, aga kui see on mõeldud olema evangeelne, peame Jumalalt uut tarkust paluma.

Online-evangelism ei ole tavapärase evangelismi aseaine, selle eesmärk pole tavaliste teenistuste ülekandmine YouTube’is, need vajavad teistsuguste metoodikat ja teistsuguseid eeldusi.

Kagoshima seitsmenda päeva adventistide kogudus Jaapanis planeeris 2020. aasta oktoobris evangeelset seminari ja heitis tavapärased iseloomustajad kõrvale. See oli püüe kujundada ümber online-evangelismi sisu.

Meeskonna liikmed said kokku ja kogusid ideid, mitte kellelgi ei olnud üht õiget lahendust. Seejärel seadsid nad paika teatud piirid – üks seeria kestab 20 osa ja ühe programmi keskus on 30 minutit, mille hulka kuulub jutlus, muusika ja kutse Piibli kirjakursusele. Nad panid paika filmimise parameetrid – kodusarnane stuudio, võttenurgad ja YouTube’i kanali kasutamine.

Koostöös paljude inimestega sai koguduse esimesest evangelismisarjast õnnistusterikas kogemus. Samas oli ka palju sellist, mida tuli muuta.

Kokku oli vaatamisi 24 000, ühe teenistuse kohta 1200. See ei tähenda tingimata seda, et igal kohtumisel osales 1200 inimest, siin peab arvestama ka teistsuguste asjaoludega.

Kokku oli 11 000 unikaalset vaatajat (550 ühe teenistuse kohta). „Unikaalne vaataja“ tähendab kasutajat, kes vaatas sisu. Kui võrdleme vaatamiste arvu ja unikaalsete vaatajate arvu, siis saame teada, et üks vaataja vaatas sisu rohkem kui ühe korra.

Uusi vaatajaid oli 9500, 475 inimest teenistuse kohta. „Uus vaataja“ tähendab neid, kes käisid koguduse YouTube’i kanalil nende sarjade ajal esimest korda. See oli Kagoshima koguduse ajaloo suurim number ning see saavutati tänu sellele, et koguduse liikmed nägid kanali reklaamimisel palju vaeva. Siiski tuleb veel palju tööd teha, et kanali sisu oleks köitvam ja vaja on head meeskonda, kes sisu selle pilguga üle vaataks.

Teine asi, mida peame silmas pidama, on demograafia. Nende inimeste arv, kes vaatasid kogu sisu, oli väike. Kõige olulisem viis, kuidas kasvatada pidevate sisuvaatajate hulka, on see, et kogudus ei ütle mitte „Palun vaata!“, vaid „Vaatame koos!“.

Me teame, et rohkem kui pool meie kanali vaatajatest lõpetas vaatamise pärast 10 kuni 30 sekundit. Need, kes vaatasid vähemalt minuti, jäid suurema tõenäosusega meie kanalile; samas, kui algas muusika, vaatajate arv vähenes. Kui tavapärastel evangeelsetel kohtumistel on muusikal olnud suur mõju, siis online-kohtumistel oli mõju täpselt vastupidine.

YouTube’i kasutaja peab üle 15-minutilist videot liiga pikaks. Kuigi me ei ole pika programmi vastu, näib, et lühemad programmid on väärtuslikumad. Me peame leidma viise, kuidas kohandada oma programmi YouTube’i järgi.

Kaheksa inimest otsustas tulla ristimisele. Need inimesed on otsijad, kellel oli koguduseliikmetega juba varasem kontakt olemas. Kuigi meie programm võib olla tõuge otsustamiseks, ei sõltu nende otsus meie programmidest. Umbes pool neist elab meie kogudusest väga kaugel.

Piibli kirjakursusega soovis liituda 12 inimest. Enam kui pool neist langetas selle otsuse, kuna neid kutsus koguduseliige. Internetiprogramm ei toiminud inimliku kontakti asendajana.

Iga meetod vajab abilisi. Esimene samm on panna kokku meeskond, kes palvetab koos ja kogub koos tarkust. See eeldus kehtib ka online-evangelismi puhul.

Kagoshima koguduse jõupingutused online-evangelismi vallas on alles alguses ja me mõtleme oma piirkonna 1,6 miljonile inimesele – seda arvu silmas pidades ei saa öelda, et me oleksime olnud edukad. Aga ma olen tänulik, sest Jumal on lubanud meil astuda esimese suure sammu. Me usume, et Jumal saab meie koguduse kaudu töötada. Maranatha!

Jaga Facebookis
Loe seotud teemal
Veel samast rubriigist
Rubriigid
RSS
Veel huvitavat