Üleilmne internetivõrgustike konverents GAiN innustas tunnistustega

Avaldatud 14.12.2020, allikas Adventist Review

Koroonapandeemia tõttu peeti 17. internetivõrgustike konverents GAiN (Global Adventist Internet Network) virtuaalselt. 30. novembrist kuni 3. detsembrini toimunud konverentsil oli osalejaid Filipiinidelt, Ukrainast, Indoneesiast, Suurbritanniast, Liibanonist, Venemaalt ja paludest teistest riikidest.

GAiN on adventmeedia üleilmne kogukond, kelle eesmärk on „edendada kommunikatsioonikanalite, tehnoloogia, meedia ja interneti kasutamist, aitamaks adventkogudusel ellu viia oma missiooni“. Viimased 16 aastat on see võrgustik pidanud iga-aastast konverentsi, mida korraldab koguduse kommunikatsiooni tööharu.

Tänavuse GAiNi teema oli „Mina lähen – avastades meie digitulevikku“. Korraldajate sõnul peegeldab see pealkiri adventkoguduse strateegilise plaani fookust. Konverentsil sai kuulda digimaailmas töötavate inimeste tunnistusi ning lühikesi aruandeid erinevatest paikkondadest, samuti oli oma osa koolitustel, kus sai kuulda parimate praktikate ja nõuannete kohta.

Peaesinejate hulka kuulusid ka Tim Sanders, kes on New York Timesi enimmüüdud raamatute autor ja ühtlasi online-platvormi Customer Insights for Upwork asepresident, ning Martha Gabriel, kes on raamatute autor ning tuntud kõneleja.

Sanders rääkis sõltumatute kaastööliste palkamisest. Ta ütles, et tulevikus muudavad paljud ettevõtted oma struktuuri, nii et palgatakse töötajad, kes töötavad väikestes gruppides ning vastavalt vajadusele. Kuna organisatsioon maksab töötasu vaid konkreetse töö eest, saab iga probleemiga töötada suuremal hulgal inimesi. See annab organisatsioonidele nagu adventkogudus ja selle allasutused võimaluse toota vähema ajaga kvaliteetsemat materjali.

Gabriel rääkis digiajastu uuenduslikkusest ja loovusest. Ta rõhutas, et tehnoloogial on ühiskondliku reaalsuse kujundamisel väga suur roll. Ja uue reaalsusega, milles elame, on küsimus selles, kuidas me eristume.

Mark Finley tuletas enda ettekande ajal konverentsil osalejatele meelde, et „seitsmenda päeva adventistid on saatuse rahvas. Jumal on kutsunud meie liikumise ellu, et kuulutada viimaste päevade sõnumit.“ Viidates kolme ingli kuulutusele, rääkis Finley kolmest punktist: see sõnum on kiireloomuline, see on universaalne ja see on igavene. See ei ole kunagi asjakohatu. „Ma olen veendunud, et üks viise, mida Jumal kasutab, on ka edaspidi interneti, sotsiaalmeedia ja YouTube’i kaudu kuulutamine.“

Ühe eriti inspireeriva tunnistuse andis noor filipiinlane Angelyn, kes on meediamisjonis töötanud pea neli aastat. 17-aastane neiu rääkis, et kui ta selles tööharus alustas, ei teadnud ta midagi. Keegi ei pakkunud oma abi ja ta ise oli liiga arg, et pastorilt abi paluda. Kui tema töö kasvas ja Filipiinidel levis, muutus see tema jaoks liiga suureks koormaks ning ta palus Jumalalt abi. „Issand, ma ei saa sellega hakkama, ma olen liiga noor ja ma ei tea, kuidas selle misjonitööga toime tulla.“ Ta tundis jõuetust ja oli üksi.

Siis tuli pandeemia ja Angelyn nägi, et ta saab kasutada oma sotsiaalmeediakontot, et julgustada evangeeliumiga teisi. „Ma ei oleks arvanud, et saan sellise asjaga hakkama!“ rääkis ta. „17-aastane tüdruk ei ole mingis valdkonnas ekspert. Ma ei ole õpetaja, ma ei oska inglise keelt, kuid Jumal kasutab mind selles töös ja õnnistab mind seeläbi väga palju.“

See on vaid üks neist viisidest, kuidas adventkommunikaatorid kasutavad oma mõju ja digiplatvorme, et „minna kogu maailma, mis vajab lootust, mille võib anda vaid suhe Jeesusega“, nagu sedastab GAiNi üks eesmärke.

Koguduse kommunikatsioonitöö asejuht Sam Neves sõnas Angelyni tunnistusele vastates: „Kui ka kümnel protsendil inimestest oleks innukus, nagu on sul, siis oleks Jeesus juba tagasi tulnud.“ Ta lisas, et see on midagi, mida igaüks igal pool saab Jeesuse heaks teha.

Jaga Facebookis
Loe seotud teemal
Veel samast rubriigist
Rubriigid
RSS
Veel huvitavat