Seljata suhkrusõltuvus kohe – õpi oma suhkrunälga taltsutama

Avaldatud 6.10.2019, autor Allan Randlepp, allikas Meie Aeg

Meie keha vajab energiat ning meie keha suudab suhkru energiaks muuta. Järelikult vajame suhkrut, ja kuna enamust meist armastab suhkrut, tundub see ju ideaalse klapina! Miks siis mitte haarata järgmise Snikersi või Red Bulli järele, et oma energiataset tõsta? Just sellest kirjutavad Jacob Teitelbaum ja Chrystle Fiedler oma raamatus “Beat Sugar Addiction Now!”. 

Tõenäoliselt teame kõik, et suhkru pakutav energia ei kesta just kaua ja suhkrurikas toitumine mõjub meie kehale ja tervisele halvasti. Veel enam, on üsna tõenäoline, et sa oled suhkrust sõltuvuses, ise seda teadvustamata. Jacob ja Chrystle tutvustavad nelja tüüpi suhkrusõltvust ning meetodeid suhkru tarbimise piiramiseks.

Ära usalda “energia”jooke, pikemas plaanis need kurnavad sind

Oled tõenäoliselt kuulnud energia­joogist Red Bull. Võimalik, et see maitseb sulle või oled seda vahetevahel tarvitanud. Red Bulli sarnased suhkru- ja kofeiinirikkad karastusjoogid seostuvad esimest tüüpi suhkrusõltuvusega. 

Inimesed, kellel on esimest tüüpi suhkrusõltuvus, on tihti perfektsionistid. Nad on rahul ainult sellega, mis nende arvates on parim, olgu see siis tööl, koolis või kodus. Kuna neil pole kõigi ettevõtmiste lõpetamiseks aega päeval, haaravad nad energia­joogi, et hoida ennast pikalt töös.

Artikkel jätkub Terve Elu Keskuse blogis, loe edasi...

Jaga Facebookis
Veel samalt autorilt
Veel samast rubriigist
Rubriigid
RSS
Veel huvitavat