Tähendamissõna 3. Valmistu praegu Kristuse tagasitulekuks

Avaldatud 16.8.2017, rubriik Päeva sõna

Siis on taevariik kümne neitsi sarnane, kes võtsid oma lambid ja läksid peigmehele vastu. Viis nendest olid rumalad ja viis arukad, rumalad võtsid küll oma lambid, kuid ei võtnud kaasa õli ... Aga keskööl kostis hüüd: „Ennäe, peigmees! Tulge välja teda vastu võtma!“ ... Aga kui nad [rumalad] olid [õli] ostma läinud, tuli peigmees, ja kes olid valmis, läksid temaga pulma, ja uks lukustati. Matteuse 25:1−10

Kolmas tähendamissõna Jeesuse teiseks tulekuks valmisolekust (Mt 25:1−13) jätkab valvsalt ootamise teemat, kuid taas muutub sõnum keerulisemaks. Seekord on tegevuspaik Palestiina pulm, kus Jeesus on Peigmees.

Enne peigmehe tulekut on tähendamissõna fookus kümnel neitsil ja nende lampidel. Õigupoolest on pearõhk tegelikult neitsite jaotumisel – viis on arukad ja viis rumalad. Nendevaheline erinevus on selles, missugused ettevalmistused on nad Peigmehe tulekuks teinud. Kõigil on lambid, kuid ainult pooltel on piisavalt õli.

Pane tähele, et kõik kümme on väliselt kristlased, kõik nad ootavad Peigmeest. Tunnista ka seda, et kõik kümme jäävad magama.

Tähendamissõna oluline punkt, millega saame kõik samastuda, on see, et Peigmees viibis (salm 5). Sellepärast jäid nad magama. Maised vajadused jätkuvad, isegi siis, kui Kristuse järelkäijad ootavad Tema tagasitulekut. Keegi ei suuda elada pidevas pingsas valvsuses. Ja Tema viibimine ahvatleb neid Tema tagasitulekut unustama ja keskenduma samal ajal selle maailma tegevustele. Kõik magavad.

Arukate ja rumalate vaheline erinevus ei ole magamine, vaid hoopis tagasitulekuks valmistumine. Mõned on jätnud ettevalmistuse viimasele minutile, kui on liiga hilja. Nad maksavad tegematajätmise eest kõrget hinda. Uks on lukus (salm 10), armuaeg on lõppenud (vrd Ilm 22:10, 11) ja nad jäävad ilma „Talle pulmasöömaajast“ (Ilm 19:9), mis toimub Kristuse teisel tulekul (Mt 25:11, 12).

Salmis 13 esitatakse loo moraal: „Valvake siis, sest te ei tea seda päeva ega tundi!“ See teema käib muidugi läbi kahest esimesest tähendamissõnast, kuid siin lisatakse pikk viivitus ja see, et ükski inimene ei saa teise valmisolekule toetuda. Jumala kohtu ees seisab igaüks meist individuaalselt.

Jaga Facebookis