Hästi korraldatud töö aitab kaasa igakülgsele arengule

Avaldatud 8.8.2018, rubriik Päeva sõna

Maa, mis joob sagedasti sellele langevat vihma ja kasvatab kasulikke taimi neile, kes seda ka harivad, saab õnnistuse Jumalalt, aga maa, mis kannab kibuvitsu ja ohakaid, on kõlbmatu ja lähedal äraneedmisele, mille lõpp on ärapõletamine. Kiri heebrealastele 6:7, 8

Noortele tuleb õpetada, et elu tähendab tõsist tööd, vastutust, hoolitsust. Neil on vaja õpetust, mis teeb neist praktilised inimesed, kes suudavad hädaolukordadega toime tulla. Neile tuleb õpetada, et süstemaatiline, hästi korraldatud töö on oluline mitte üksnes kaitsena elu keerdkäikude eest, vaid ka igakülgse arengu vahendina.

Vaatamata kõigele, mida on füüsilise töö väärikuse kohta räägitud ja kirjutatud, valitseb arvamus, et see on alandav. Noored mehed soovivad innukalt saada õpetajateks, ametnikeks, kaupmeesteks, arstideks või juristideks või töötada mõnes muus ametis, mis ei nõua füüsilist vaevanägemist. Noored naised väldivad kodust tööd ja taotlevad haridust muus valdkonnas. Niisugused inimesed peavad õppima, et aus töö ei alanda ühtki meest ega naist. Alandab hoopis tegevusetus ja isekas sõltuvus. Tegevusetus soosib isekatele soovidele järeleandmist ning tagajärjeks on tühi ja viljatu elu – igasuguse kurja kasvulava. …

Kuna koduses majapidamises on oma osa nii meestel kui ka naistel, peavad nii poisid kui ka tüdrukud omandama teadmised kodumajapidamise kohustustest. … Õppigu lapsed ja noored Piiblist, kuidas Jumal on austanud igapäevase füüsilise töö tegijaid.

Lugegu nad prohvetijüngritest, kooliõpilastest, kes ehitasid ise endale hoone ja kelle heaks tehti imetegu laenatud kirve päästmisel (2. Kuningate 6:1−7). Lugegu nad puusepp Jeesusest ja telgitegija Paulusest, kes ühendasid käsitöölise töö kõrgeima tööga − inimeste ja Jumala teenimisega. Lugegu nad poisist, kelle viit leiba kasutas Päästja võrratus imeteos suure rahvahulga toitmisel, õmblejanna Tabiitast, kes äratati surnuist üles, et ta võiks jätkata vaestele riiete valmistamist, Õpetussõnades kirjeldatud arukast naisest, kes „muretseb villu ja linu ning töötab virkade kätega“ ning kes „valvab tegevust kojas ega söö laiskuse leiba“ (Õpetussõnad 31:13, 27). − „Education“, lk 215−217.

Jaga Facebookis