Vabadus Uskuda: ümarlaud, sotsiaalmeedia ning kontsert 16. novembril

Avaldatud 1.11.2015, allikas Meie Aeg

Novembris käivitub Eestis esmakordselt kampaania Vabadus Uskuda – uskude- ja konfessioonidevaheline võimalus tähistada usuvabadust. Vabadus Uskuda kampaania kuulub Ameerika Ühendriikides registreeritud organisatsiooni Baumer Impact egiidi alla. Projekti koordinaator Eestis on Maria Hõbesalu.

Baumer Impacti põhitegevus on erinevate sotsiaalkampaaniate korraldamine.

Maria Hõbesalu: „Kuna väga paljud meie ettevõtted [kliendid] on erinevatest religioonidest ja me oleme omavahel hästi läbi saanud, siis leidsime, et nüüd on aeg teha midagi ka Eestis.” Sellele andis väikese tõuke ka see, et tänavu möödub 25 aastat usuvabaduse taastamisest Eestis.

Nii nagu mujal maailmas läbi viidud projektide puhul, on ka Vabadus Uskuda kampaania tegevused jagatud kolme etappi:

Esiteks ümarlaud. „Selle ümarlaua äärde tulevad kokku Eesti erinevate ühingute, religioonide juhid. Neile kõigile esitatakse neli üldist küsimust, sellist, mis ei ole spetsiifiliselt nende usuga seotud. Iga usulahu esindaja saab vastata kõigile neljale küsimusele. Ümarlaud ei ole avalik,” selgitas Maria Hõbesalu, lisades, et tavaliselt on see kampaaniate „kõige kihvtim osa”.

Teiseks kontsert. Kontsert toimub 16. novembril (esmaspäev) kell 19.00 Tallinna lauluväljaku klaassaalis. Kontserdile on oodatud kõik ja see on kõigile tasuta. „See kontsert on vabas vormis ja selle eesmärk on tähistada usuvabadust; et suudame ühes ruumis olla. Peamiselt on esitatud laule. Juudid esitavad sel aastal tantsu,” sõnas Maria Hõbesalu. Kontserdi külalisesineja on Dave Benton ja praeguste plaanide järgi esineb ka Daniel Levi. Oodatud on nii kõigi erinevate koguduste liikmed kui tuttavad, sõbrad.

Kampaania kolmas osa hõlmab sotsiaalmeediat. „Praegu ei ole Eesis veel väga aktiivset tegutsemist olnud, USA koguduste noored on tavaliselt selles väga aktsiooni täis,” ütles Maria Hõbesalu. „Sotsiaalmeediakampaania seisneb selles, et kutsume nädal aega enne kontserti kõiki üles jagama oma heategusid. Noortegrupid, või vanemad, teevad teadlikult häid tegusid, näiteks küpsetavad kellelegi koogi, aitavad auto ära pesta või muud sellist. Kui neid teateid nädala jooksul jagatakse, kasutades seejuures hashtagi vabadususkuda, siis levib sõnum kontserdi kohta,” selgitas Hõbesalu. „Need jagamised ja laigid on selle kampaania valuuta, mille järgi näeme, kuidas järgmistel aastatel edasi tegutseda. Nende kaudu saame teada, kui paljude inimesteni me selle kampaaniaga jõudsime,” lisas ta. 

Hõbesalu toonitab, et kampaania eesmärk ei ole mitte sellepärast heategusid teha, et neid siis jagada, heategusid peab ikka tegema, ka siis, kui neid ära ei märgita. „Näiteks USAs on tehtud ka nii, et noortejuht postitab terve nädala tegevused korraga, kirjutab sinna juurde meie kampaania hashtagi ja sõnum levib.”

Sõnum kampaania Vabadus Uskuda kohta levib kogudustes ja ühingutes üle Eesti. „Kui keegi tunneb, et ta tahab sõnumit levitada ja oma sõpru või koolikaaslasti kutsuda, siis hea moodus selleks on meie lehte laikida ja kutsuda oma sõpru kontserdil osalema. Suurem osa praegusest teavitustööst ongi käinud sotsiaalmeedi vahendusel. Iga laik toob juurde kui 200 uut nägijat, nii et laikimisest on suur abi,” ütles Hõbesalu.

Vabadus Uskuda Facebooki-lehe leiab siit. Seal on videoid ning infomaterjali nii kampaania kui kontserdi kohta. Vabadus Uskuda moto on, et usuvabaduse tähistamise eesmärk on ühendada ja inspireerida.

Jaga Facebookis
Loe seotud teemal
Veel samast rubriigist
Rubriigid
RSS
Veel huvitavat