Kirik tähistab adventkommunikatsiooni 90 aastapäeva

Avaldatud 19.11.2002, allikas Adventist News Network

Alates 1912 aastas on Adventkirik tunnustanud kommunikatsiooni vajalikkust kiriku kasvuks ja teadvustamiseks. Käesoleval aastal tähistab kirik adventkommunikatsiooni 90 aastapäeva.

Juba aastal 1870 kutsus kiriku rajaja ja juht Ellen White laialdasele avaliku meedia kasutamisele. Kuid alles aastal 1912 rajas kirik Pressisuhete Büroo, mis hiljem muutus Avalike Suhete Bürooks ning on hetkel Kommunikatsiooni osakonna nime all toimimas.

Formaalne kommunikatsioon kiriku sees kasvas välja vajadusest, ütles osakonna juhataja aastatel 1956-62, Howard B. Weeks. Seistes kiriku ja riigi eraldatuse eest väljas, sattus adventkirik 19. sajandi lõpul, tugeva avaliku meedia tähelepanu alla. Vajadus süstemaatilise avalikkuse teadvustamise järele tõi endaga kaasa 1912 aastal avatud büroo loomise.

Sellest otsusest sai ajalooline tähis korporatiivse kommunikatsioonitöös kristlikus kirikus. Tõendid kinnitavad, et see 1912 a algatus pani aluse esimesele organiseeritud “avaike suhete” tegevusele protestantlikus kirikus. Ametisse seati Walter Burgan. Enne aastat 1912 olid erinevad osakonnad olnud seotud ajakirjandusega suhtlemisega. Otsustati aga, et eraldi osakond, mida juhib vastava ala spetsialist, peab hakkama organiseerima seda tööd nende osakondade ja terve kiriku eest.

Kohe algusest hakkas kommunikatsiooni osakond leidma ka võimalusi meedia kaudu kiriku sõnumi edastamiseks. Raadioprogramm “Voice of Prophecy” hakkas kõlama aastast 1937, mis juhtis H.M.S. Richards. Hiljem sai ka televisioonist massiivne kommunikatsioonivahend adventkiriku jaoks. Programmid nagu “It is Written”, “Faith for Today”, “Breath of Life”, “The Quiet Hour”, kaabeltv Kariibidel ja paljud muud on näiteks kiriku eesmärgipärasest kavatsusest kasutada massmeediat oma sõnumi edastamiseks.

1990 aastate alguses pandi alus Advent uudiste võrgule, ning loodi Adventist New Nerwork (ANN), mida juhib kiriku kommunikatsiooniosakond. ANN edastab kirikuuudiseid ülemaailmselt igal nädalal ning selle aasta septembrist võivad TV vaatajad jälgida Adventist NewsLine – iganädalast uudisteprogrammi, mida tootab Adventist Television Network.

Hetkel, lisaks uudiste tootmisele, juhendab osakond mitmeid kiriku kommunikatsiooni initsiatiive ning on seotud avalike suhete, meediasuhete ning interneti tegevusega. Osakonna motolauseks on “Ehitades lootuse sildu”.

90 aastat hiljem on adventkirik jätkuvalt tehnoloogia ja kommunikatsioonivahendite kasutamise eesrinnas. Oma sõnumi ülemaailmseks levimiseks kasutatakse nii internetti, kui ka satelliidi vahendust.

“See aastapäev pakub võimaluse avaldada oma tänu kõigile kommunikatsioonitöö juhtidele üle terve kiriku,” ütles Adventkiriku Kommunikatsiooniosakonna juhataja Ray Dabrowski. “Tänapäeval oleme lihtsalt järgimas professionaalse kommunikatsiooni jalajägi.”

Kõneledes tänase päeva kommunikatsioonitöö olukorrast lisas Dabrowski, et “selle töö efektiivsus sõltub meie pingutustest tuua kiriku teadustamine ja selle sõnum selle ühiskonna ette, mille keskel kirik asub. Seepärast peaks iga adventist pidama ennast kommunikaatoriks. See toob meid igapäevase küsimuse juurde: “Kui aktiivsed meie oleme selles ühiskonnas, kus elame?"
Jaga Facebookis
Veel samast rubriigist
Rubriigid
RSS
Veel huvitavat