Ukraina jurist ja ühiskonnategelane Nikolai Gunko pakub 100000 € vaimulikule, kes tõestab pühapäevase päeva pühadust Pühakirja tekstiga.
„Kui Piibel räägib ainult laupäeva pühadusest, kui Jumal ise nimetab hingamispäeva Issanda päevaks, pühaks ja austusväärseks, siis miks inimesed, kes nimetavad end kristlasteks, pühitsevad pühapäeva – päeva, mida Jumal pole kunagi pühitsenud?“ küsib ta. „Tõesti, Jeesus tõusis üles nädala esimesel päeval, kuid Ta ei käskinud seda päeva pühitseda.“
Katoliku kiriku kardinal James Gibbons kirjutab raamatus „The Faith of our Fathes“ („Meie isade usk“): „Te võite Piibli läbi lugeda, alustades 1. Moosesest ja lõpetades Ilmutusega, ega leia ühtki rida, mis kinnitaks pühapäeva pühitsemist. Pühakiri kohustab laupäeva vaimulikku pidamist. Kui te tahate järgida Piibli õpetust, siis teenige Jumalat laupäeval. Aga kirik ütleb, et traditsioonid seisavad Piiblist kõrgemal ja meie oleme maksma pannud pühapäeva pidamise. Me oleme muutnud päeva vastavalt kiriku autoriteedile.“
Pühapäeva pühitsemine, mille on omaks võtnud kogu kristlik maailm, sai kehtestatud Laodikeia kirikukogul (IV saj): „hingamispäev“, mida peab austama, on rõhuva enamuse kristlaste jaoks pühapäev.
Mõningad uuemad protestantismi harud (nende hulgas adventistid) on püsivalt arvamusel, et seda käsku tuleb mõista tähttähelt.
Samal ajal tuleks märkida, et õigeusu, katoliku ja teiste traditsiooniliste konfessioonide seisukohalt on kiriku autoriteet Pühakirja autoriteedist kõrgem; kirik tagab Piibli tõe, mitte vastupidi. Nii mainitakse usutunnistuses kirikut kui kristliku usu keset koos Kolmainsuse ja Kristuse ülestõusmisega (“Usun ... ühte üldist ja apostellikku kirikut“), aga Kirja autoriteet leiab ainult kinnitust („Usun ... ühteainsasse Issandasse Jeesusesse Kristusesse, ... kolmandal päeval üles tõusnud Kirjade järgi“ – s.t. „vastavalt Pühakirjas öeldule“, „nagu Kirjas on ette kuulutatud ja kirjutatud“).
Allikas: http://www.regions.ru/news/region/2348753/ (Föderatsiooni uudised – 04.04.2011. a)
Tõlkinud: Märt Pärna