Ründav tähendamissõna 1

Avaldatud 25.7.2017, rubriik Päeva sõna

Aga mis teie arvate? Inimesel oli kaks poega ja ta astus esimese juurde, öeldes: „Poeg, mine täna tööle viinamäele!“ Kuid too kostis: „Ei taha!“, ent hiljem ta kahetses ja läks. Siis astus isa teise juurde, öeldes sedasama, ent too vastas: „Küll ma lähen, isand!“, kuid ei läinud. Kumb neist tegi isa tahtmist? Matteuse 21:28−31

Oleme jõudnud Jeesuse elu viimastesse päevadesse. Evangeeliumid näitavad, et Ta on kokkupõrkekursil juudi juhtidega. Kõigepealt sisenes Ta võitja kombel linna, siis puhastas templi ja viimaks oli arutlus meelevalla üle. Need sündmused, mis rõhutavad Tema Messia rolli, paljastavad suureneva lõhe juudi juhtide ja rahvahulkade vahel, kusjuures juhid hülgavad Jeesuse ja rahvas demonstreerib korduvalt vaimustust Temast.

Järgmisena leiame Jeesuse templiõues õpetamas ja vestlemas. Selle käigus esitab Ta mitu ründavat tähendamissõna, mis kõik on suunatud juudi juhtidele.

Esimene tähendamissõna on isast (Jumalast) ja kahest pojast. Esimene (kes esindab maksukogujaid, prostituute ja teisi heidikuid) keeldub sõnades tööst isa viinamäel, kuid kahetseb ja läheb ikkagi tööle. Teine poeg (kes esindab juudi juhte) on sõnaliselt nõus kuuletuma, kuid ei vii oma sõnu täide.

Suurepäraseid õpetamisvõtteid kasutades kaasab Jeesus tähendamissõna õppetunni väljatoomiseks kuulajaskonda. Vastus on ilmselge. Läbi kogu Matteuse evangeeliumi on olnud nii, et taevariiki ei saa mitte need, kes ütlevad „Issand, Issand“, vaid need, kes kuuletuvad (vt Mt 7:21).

Jeesuse jaoks ei ole õigus passiivne aktsepteerimine, vaid aktiivne kuuletumine. Usk on tõekspidamine, mis tegutseb. See ei ole päästmine tegude kaudu, vaid pigem fakt, et selle inimese südamest, kes on kohtunud Jeesusega, voolab iseenesest armastus Jumal ja teiste inimeste vastu.

Nii räägivad Tema sõnad niinimetatud emotsionaalse usulise ärkamise evangeeliumi vastu, mis taotleb pelgalt sõnalist vastuvõtmist, mitte muudetud elu. Samamoodi takistab see tähendamissõna selle väärarusaama levikut, mis väidab, et teatud õpetuslike tõdede uskumine on pääsetee. Ja taas ründab tähendamissõna nende kristliku kindluse vormide olemust, mis võrdsustavad pääste Jeesuse vastuvõtmisega õigeksmõistmise hetkel. Jeesuse õpetus päästekindluse kohta põhineb nii Tema vastuvõtmisel kui ka Kristuse-sarnase elu elamisel.

Ja selle järeldusega on meil käes edasiliikumiskäsk tänaseks ja igaks päevaks.

Jaga Facebookis