Tähendamissõna 5. Ootajate oluline töö

Avaldatud 18.8.2017, rubriik Päeva sõna

Aga kui Inimese Poeg tuleb oma kirkuses ja kõik inglid temaga, siis ta istub oma kirkuse troonile ja ta ette kogutakse kõik rahvad ja ta eraldab nad üksteisest, otsekui karjane eraldab lambad sikkudest. Ja ta seab lambad oma paremale käele, sikud aga vasakule käele. Siis ütleb kuningas oma paremal käel olijatele: „Tulge siia, minu Isa õnnistatud, pärige kuningriik, mis teile on valmistatud maailma rajamisest peale!“ Matteuse 25:31−34

Alati kui mu jutluse teemaks on tähendamissõna lammastest ja sikkudest (Mt 25:31−46), annan ma inimestele koduse ülesande − lugeda kokku küsimärgid.

Jeesus õpetab selgelt, et lõpukohus on tulvil üllatusi. Paljud kirikuskäijad leiavad end välisest ilmest hoolimata sikkude hulgast, samal ajal on paljud teised üllatunud, avastades, et nad on õnnistatud kui lambaid.

Tähendamissõna lammastest ja sikkudest toob Matteuse 23. peatükis alanud kohtuteema haripunkti. See lõpetab ka Jeesuse progresseeruva õpetuse valmisoleku kohta. Kui esimesed kolm tähendamissõna viiest rõhutasid valvamist (Mt 24:42−25:13) ja neljas valvamise ajal töötamist (Mt 25:14−30), siis see osa (salmid 31−46) keskendub ootamise olulisele viisile.

Lammaste ja sikkude lugu on värvikas sõnaline pilt lõplikust eraldamisest, mis toimub siis, kui Jeesus tuleb taevapilvedel. See kirjeldus ei võimalda keskteed ega teist võimalust. On kas lammas (tavapärane Jumala rahva sümbol Vanas Testamendis) või sikk. Määratud kas paremale poole (heakskiidu sümbol) või vasakule poole (hukkamõistu sümbol). Kohtuotsus edasikaebamisele ei kuulu. See stseen on lõplik. Need, kes ei ole kasutanud enne Jeesuse teist tulekut olevat ootamise ja valvamise aega sobivalt, leiavad end lõpuks taevariigi jaoks kadunud olevat (salm 46).

Nagu eelnevalt mainitud, selles tähendamissõnas on tähtsal kohal üllatuselement. Nii lambad kui ka sikud olid kuninga otsuse üle jahmunud. Mõlemad grupid esitasid otsuse kohta küsimuse (salmid 37−39, 44).

Nagu Jeesus selgitab, pärineb üllatuse põhjus religiooni valesti mõistmisest, mis kehtib enamiku inimeste puhul.

Homme naaseme selle teema juurde. Aga vahepeal peame hakkame uurima oma südant, mõistust ja elu, kui mõtiskleme oma arusaama üle, mida tähendab olla jumalakartlik ja kristlane.

Jaga Facebookis