Siiral tõeotsingul oleme osaduses Jumalaga

Avaldatud 18.1.2018, rubriik Päeva sõna

Valgustades teie südame silmi, et te teaksite, milline lootus on tema kutsumises, milline on tema pärandi kirkuse rikkus pühade sees. Kiri efeslastele 1:18

Kõigi tõeliste teadmiste ja tegeliku arengu allikas on Jumala tundmine. Kõikjal, kuhu pöördume, olgu see füüsilises, vaimses või vaimulikus valdkonnas, ükskõik mida vaatame, arvestamata patu hävitust, avaldub see tundmine. Inimese mõistus tuuakse osadusse Jumalaga, piiratud inimene Kõikväelisega. Niisuguse osaduse mõju kehale, vaimule ja hingele on hindamatu.

Selles osaduses on kõrgeim haridus. See on Jumala kasvatusmeetod. „Saa siis Jumalaga sõbraks“ (Iiobi 22:21) on Tema sõnum inimkonnale. Neis sõnades kirjeldatud meetodit järgiti meie esiisa hariduses. Kui Aadam oli pühas Eedenis patuta mehelikkuse aus, õpetas Jumal Teda just nii. …

Kui Aadam tuli Looja kätest, oli tema füüsiline, vaimne ja vaimulik olemus Temaga sarnane. „Jumal lõi inimese oma näo järgi“ (1. Moosese 1:27) ja Tema eesmärk oli, et mida kauem inimesed elavad, seda täielikumalt avaldub neis seesama nägu – seda täielikumalt peegeldavad nad Looja au. Kõik omadused olid arenemisvõimelised, nende ulatus ja jõulisus pidid jätkuvalt kasvama. Arenemisvõimalused olid tohutud, avanevad uurimisvaldkonnad aulised. … Tema kõrgeim eesõigus oli palgest palgesse ja südamest südamesse suhtlemine oma Loojaga. Kui ta oleks jäänud Jumalale ustavaks, oleks see kõik igavesti tema päralt olnud. …

Kuid see minetati sõnakuulmatuse tõttu. Patu tõttu oli Jumala sarnasus rikutud ja peaaegu hävitatud. Inimese füüsilised võimed nõrgenesid, vaimne suutlikkus vähenes, vaimulik nägemine ähmastus. Ta oli alistatud surmale. Ometi ei jäetud inimkonda ilma lootuseta. Piiritus armastuses ja halastuses oli kavandatud lunastusplaan ja antud prooviajaks elu. Lunastustöö eesmärk oli taastada inimperekonnas Looja nägu, tuua nad tagasi täiuslikkusesse, milles neid loodi, ning soodustada keha, mõistuse ja hinge arengut, et jumalik kavatsus nende loomisel võiks täituda. See on ka hariduse eesmärk, elu tähtsaim eesmärk. − „Education“, lk 14−16.

Jaga Facebookis