Kohtuotsus nr 2: Kristuse järelkäijad on süüdistustest vabastatud

Avaldatud 6.12.2017, rubriik Päeva sõna

Kui ma vaatasin, siis seesama sarv sõdis pühadega ja võitis nad, kuni tuli Elatanu ja kohus anti Kõigekõrgema pühade kätte ja jõudis aeg, mil pühad said kuningriigi endile. ... Siis võtab kohus istet ja temalt [väikselt sarvelt] võetakse ära valitsus ja ta hävitatakse ning hukatakse lõplikult. Ja kuningriik ning valitsus ja võim kuningriikide üle kogu taeva all antakse Kõigekõrgema pühale rahvale. Tema kuningriik on igavene kuningriik ja kõik valitsused peavad teda teenima ning temale alistuma. Taanieli 7:21−27

Ma mäletan elavalt Kristuse tuleku eelse kohtu teemaga tutvumist. Üks esimestest käikudest adventkirikusse toimus siis, kui olin 18-aastane reamees armeeteenistuses. Ma läksin sinna sellepärast, et tahtsin olla koos sõbratariga, kuid nähtu šokeeris mind. Ees poodiumil seisis üks „vana“ naine (ilmselt oli ta kusagil 40 ringis), kellel oli erakordselt pikk ja kondine sõrm, millega ta vehkis kõigi meie, teismeliste, nina all. Tema sõnum oli, et meile tuleks kasuks, kui oleksime öö läbi üleval, meenutaksime kõiki oma patte, mida oleme kunagi teinud, ja tunnistaksime need üles, sest kui jätame neist ühegi vahele, lõpetame palavas paigas. Kohtumõistmine oli alanud ja kes teab, millal jõuab järjekord meie nimedeni.

Seda olen ma hakanud pidama kohtu halva sõnumi versiooniks, hirmu tekitavaks lähenemisviisiks, mis ei ole Pühakirjaga kooskõlas. Piiblis on kohus alati pühade poolt. Erinevalt inimlikest kohtunikest ei ole Jumal erapooletu. Ta on aktiivselt nende poolel, kellele kurat oma süüdistava sõrmega osutab. Ta armastas maailma nii väga, et saatis Jeesuse meie eest surema (Jh 3:16). Kuid isa läks sellest veelgi kaugemale − Ta on andnud kohtu lõpliku autoriteedi Jeesusele (Jh 5:22). See on Tema taevase ülempreesterliku töö lõpetav osa. Meie Päästja Jeesus on ka meie Kohtumõistja Jeesus. Neil, kes on võtnud vastu Tema lunastava töö, pole lõpukohtus midagi karta. Õigupoolest kirjeldab Piibel nende kohtuotsust kui evangeeliumi – head sõnumit.

Seepärast hüüavad Ilmutuse 6:10 pühad enne kohtumõistmise algust, mis kõik korda ajab: „kui kaua … ei mõista sa kohut“? Pühakiri kujutab neid ootamas Jumala kohut rõõmuga. Ja Ilmutuse 18:20 toimub kohtumõistmine pühade poolt ja Paabeli vastu.

Liiga paljud inimesed mõtlevad lõpukohtust kui mingist keskaegsest inkvisitsioonist, mida viib läbi kättemaksuhimuline Jumal. See ei ole nii! Jumala eesmärk on hoopis näidata, et usklikud on Jeesuse vastu võtnud. Kohus ei püüa inimesi taevariigist eemale hoida, vaid vabastada võimalikult paljud süüdistusest, et nad võiksid minna koos Jeesusega koju, kui Ta tagasi tuleb.

Jaga Facebookis